خبرهای داغ:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین 

میانگین فرونشست زمین در دشت قزوین ۲۴ سانتی متر است

پسندیده گفت:دستاوردهای سند آمایش در استان قزوین شامل استقرار و بهره‌برداری از نیروگاه‌های بادی و مخالفت با صنایع آب‌بر است. همچنین میانگین فرونشست زمین در دشت قزوین ۲۴ سانتی متر می باشد
کد خبر: ۹۱۱۲۰۳۲
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری قزوین، حسن پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین که با حضور کلانتری، معاون رییس جمهور، زاهدی استاندار قزوین و جمعی از مدران دستگاههای استان در دفتر جلسات استانداری برگزار شد بیان کرد:سند برنامه‌ای در چارچوب الگوی پایدار موجود است که باید مورد توجه مدیران تمام دستگاهها قرار گیرد.

وی گفت:استان قزوین در تهیه سند آمایشی پیشرو بوده و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد همچنین استان قزوین با 15 هزار کیلومتر مساحت، دارای گونه های خاص گیاهی و جانوری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد:وضعیت اکولوژیک استان له گونه ای است که 2 برابر ظرفیت زیستی، بارگذاری طرح‌های صنعتی و جمعیتی و یا ردپا صورت گرفته است.

پسندیده عنوان کرد:میانگین سرانه پسماند استان قزوین نسبت به سرانه کشور رقم پایین تری است.

وی افزود:همچنین میانگین هدررفت آب مربوط که بیشتر به شبکه آبیاری و آبرسانی می باشد  18درصد و سهم جنگل در استان یک ممیز یک درصد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد:دستاوردهای سند آمایش در استان قزوین شامل استقرار و بهره‌برداری از نیروگاه‌های بادی و مخالفت با صنایع آب‌بر است. همچنین میانگین فرونشست زمین در دشت قزوین ۲۴ سانتی متر می باشد.

پسندیده خاطرنشان کرد:یکی از نقاط مهم اکولوژیکی تالاب الله آباد است که با توجه به کاهش شدید باران در چند سال اخیر، مستعد ایجاد ریزگرد برای قزوین و استان‌های همجوار شده است.

وی اضافه کرد:طرح جامع مدیریت منطقه حفاظت شده باشگل در حال اجرا بوده و حدود ۷۰ درصد منطقه توسط دوربین‌ها رصد می‌شود.

این مسوول در پایان گفت:۳ تا شهرک صنعتی و تصفیه خانه فاضلاب در استان وجود دارد و باید برای سایر نقاط استان نیز این امر اتخاذ شود.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها