یعقوب قادری
عسکری از بسیجیان فعال شهرستان اراک در گفتگو با بسیج
یک دانشجوی بسیجی گفت: دلسوزان انقلاب اسلامی و نخبگان دانشگاهی و حوزوی باید تلاش شبانه روزی کنند تا این بیانیه مهم و راهبردی که ادامه حیات انقلاب اسلامی و راه امام است به گوش مردم برسد و تفکری که براین بیانیه حاکم است به گفتمان قالب کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۹۱۱۲۴۶۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ یونس عسگری دانشجوی کارشناسی اقتصاد و بسیجی فعال ناحیه مقاومت بسیج اراک در گفتگوی اختصاصی با بسیج گقت: بیانیه کلیدی رهبرانقلاب در ابتدای شروع دهه پنجم انقلاب اسلامی با ارائه کلی از مجموع نقاط قوت‌های گذشته و تبیین راه آینده انقلاب اسلامی جامعه را به سمت آرمان‌ها و ارزش‌هایی که باید برود هدایت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و به راه انداختن جنگ اقتصادی در کشور برای ایجاد تنگنا‌های اقتصادی و معیشتی در زندگی مردم از نظر بنده موضوع مهمی که در این بیانیه مسئولین و مردم باید به آن توجه بیشتری کنند بحث اقتصاد مقاومتی است که در این چند سال اخیر با توجه به لجن پراکنی‌های دشمنان و شیطنت‌های رسانه‌ای این موضوع درست برای مردم و حتی برخی از مسئولین تبیین نشده است.

عسگری ادامه داد: بعد از گذشت چندین سال از مطرح کردن شعار‌های اقتصادی و تبیین آن توسط خود معظم له هنوز هم متأسفانه تفکر وابستگی و اقتصاد نفتی در کشور حاکم است و گفتمان اقتصاد مقاومتی در بین مسئولین مغفول مانده است و حتی کارشناسان اقتصادی هم نتوانسته اند این موضوع را به درستی تبیین کنند.

وی تأکید کرد: موضوعی که اکنون در دانشگاه‌ها و حتی رسانه‌های کشور اکنون قالب اقتصادی می‌باشد اقتصاد وابستگی است که این وابستگی می‌تواند از غرب و نفت گرفته تا فرهنگ و گفتمان درون جامعه که برای یک جامعه ایرانی با تفکر انقلاب اسلامی مناسب نیست.
این دانشجوی بسیجی در همین خصوص تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی بعد از گذشت چهل سال به خودکفایی کامل رسیده است و در خیلی از موضوعات ایران اسلامی جزء سه کشور برتر در جهان است، ولی چرا ما در برخی از مولفه‌های اقتصادی هنوز وابسته هستیم و با کوچکترین سرفه دشمنان بازار آن‌ها دگرگون می‌شود؟
وی افزود: گفتمان اقتصادی که اکنون در بین مسئولین و جامعه قالب است می‌گوید ایران باید جزء جامعه جهانی باشد و در این راستا نفت را بفروشیم و یا کالا‌ها را مونتاژ کنیم و برای دیگران بفرستیم که در این صورت ما کارگری برای جامعه جهانی خواهیم شد و با کوچکترین لرزشی در دنیا وضعیت کشور تحت تأثر قرار می‌گیرد.

عسگری گفت :ولی گفتمان اقتصاد مقاومتی که در این بیانیه تأکید شده است می‌گوید ایران اسلامی باید خود از طریق تولید علم، پژوهش و فناوری به تولید ثروت برسد و کارگر جامعه جهانی زیبنده مردم کشور نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دلسوزان انقلاب اسلامی و نخبگان دانشگاهی و حوزوی باید تلاش شبانه روزی کنند تا این بیانیه مهم و راهبردی که ادامه حیات انقلاب اسلامی و راه امام است به گشو مردم برسد و تفکری که براین بیانیه حاکم است به گفتمان قالب کشور تبدیل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار