مراسم بزرگداشت شهدای مدافع وطن در کاشمر برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای سبزپوش حریم امنیت و مدافعان انقلاب اسلامی که  توسط گروه‌های تروریستی به شهادت رسیدند در امامزاده سید حمزه (ع) با حضور پرشور آحاد مردم و مسئولین نیرو‌های نظامی و انتظامی و خانواده معظم شهدا توسط سپاه ناحیه مقاومت بسیج کاشمر برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۰۲۲
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم طباطبایی امام جمعه شهرستان کاشمر در خصوص حادثه تروریستی و شهادت مظلومانه سبز پوشان حریم ولایت مطالبی را عنوان کرد.

وی گفت: دو محور اصلی در رابطه با شهدا و این اتفاق وجود دارد. محور اول زنده نگه داشتن یاد شهدا و محور دوم تحلیل در رابطه با اتفاق شهادت پرسنل سپاه است.

طباطبایی گفت: در بحث اول چند نکته و دلیل از آیات قرآن در رابطه با اینکه ما نباید یاد و خاطره شهدا را از یاد ببریم و باید همیشه از آنان تجلیل شود وجود دارد. نکته اول که این مطلب را تایید می‌کند آیه‌ای است که به زنده بودن شهدا و خداوند می‌فرماید شهدا زنده هستند و راه آن‌ها پر رهرو است. مپندارید کسانی که در راه خدا کشته شده اند این‌ها مرده‌اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.
 
وی ادامه داد: نکته بعد اینکه عهد و پیمانی است که شهدا با خدا بستند و بر عهد خود وفاداری کردند که خداوند در قرآن می‌فرماید همه مومنین به این درجات نمی‌رسند بلکه بزرگ مردانی که با خدا عهد و پیمان بستند و بر سر عهد و پیمان خود ایستاده اند که عده‌ای به شهادت رسیده اند و عده‌ای منتظر شهادت هستند.

امام جمعه کاشمر افزود: نکته بعد اینکه شهید یکی از معانیش به معنای آگاه است که واقعا شهدا خفته گان را بیدار و آگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: نکته بعدی در مورد شهدا این است که هنر شهید، هدیه جان است که یک هنر قهرمانانه است که حضرت امام (ره) می‌فرمایند شهادت هنر مردان خداست.

طباطبائی اظهار کرد: وظیفه ما ادامه راه شهداست و پیام شهدا این است که ما هم نباید سکوت کنیم و در مقابل ظلم و ظالم باید بایستیم.

وی گفت: محور دوم از بعد سیاسی بسیار حائز اهمیت است. مومن باید زیرک و با بصیرت باشد. امروز باید شما بیش از هر زمان دیگری آگاه و مراقب باشید و بدانید که در پشت هر ماجرایی چه می‌گذرد و زمان شناس و دشمن شناس باشید.

امام جمعه کاشمر تصریح کرد: دشمنان ما تنها دشمن نظام و انقلاب ما نیستند بلکه دشمن ملت و اصل دین ما هستند و ما در این چهل سال ده‌ها و صد‌ها بار مشاهده کردیم که پوزه‌ی استکبار به خاک مالیده شد. نکته دوم از لحظه‌ای که خون هابیل نماد حقیقت و مظلومیت به دست قابیل نماد ظلم ریخته شد دفتر شهادت باز است و این دفتر بسته شدنی نیست.

وی اظهار داشت: نکته سوم از مسئولین رده بالا و برون مرزی ملت مطالبه احقاق حق این شهیدان و پیگیری جدی و اعتراض شدید خود را به کشور پاکستان اعلام کنند.

 طباطبایی  در پایان گفت: بهترین درود‌ها و سلام‌ها و صلوات‌ها به روح شهیدان و امام شهدا و به خصوص شهدای مظلوم این حادثه تروریستی و آرزوی عزت و عظمت و طول عمر بابرکت برای مقام معظم رهبری را از خداوند متعال خواستاریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها