حداد عادل:

تربیت مدیر برای آینده کشور مهمتر از تربیت دانشمند است

رئیس هیات امنای کانون مدارس اسلامی تاکید کرد: امروز نیاز اصلی انقلاب اسلامی تربیت انسان‌هایی مدیر و مدبر است و تربیت انسان‌هایی مدیر برای آینده کشور مهم‌تر و ضروری‌تر از دانشمند تربیت کردن آنهاست.
کد خبر: ۹۱۱۳۴۰۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ غلامعلی حداد عادل ظهر امروز در ششمین اجلاسیه دبیران و مدیران کانون مدارس اسلامی سراسر کشور که در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی نعمت بزرگ آزادی را به ما عطا کرد و همین انقلاب زمینه رسیدن به مقاصد الهی را برای ما فراهم آورد و حالا نوبت عمل و خدمت است تا به واسطه خون‌ها و رشادت‌های شهیدان از این عرصه به درستی پاسداری کنیم.

وی با تاکید بر نقش گفتمان تمدن اسلامی در دنیای معاصر عنوان کرد: روح تمدن اسلامی، عینیت یافتگی فرهنگی اسلامی است و تمامی ارزش‌ها، اعتقادات، بینش و جهان بینی در سایه تمدن اسلامی محقق می‌شود؛ ما در تعلیم و تربیت باید مسیرمان حرکت به سمت تمدن اسلامی و تربیت نسل آینده بر اساس فرهنگ اسلامی باشد، اما هنوز با رسیدن به این مطلوب فاصله زیادی داریم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح کرد: انقلاب اسلامی امروز در جهان به عنوان یک واقعیت انکار ناپذیر، تأثیرگذار و تعیین‌کننده تبدیل شده و هیچ ابر قدرتی دیگر نمی‌تواند جهان اسلام را تقسیم‌بندی و برای آن تصمیم گیری کند.

حداد عادل ادامه داد: قدرت و پیشرفت جمهوری اسلامی باعث کینه‌ورزی دشمنان شده است و اگر انقلاب ریشه‌دار نشده بود و به عنوان یک واقعیت در دنیا مطرح نگردیده بود چه دلیلی داشت تا این حجم گسترده تحریم‌ها را بر ما تحمیل کنند و ده‌ها کشور در لهستان گردهم بیایند و بر علیه ایران اتاق فکر تشکیل دهند؟

وی افزود: این نشان می‌دهد اتفاق مهمی در جمهوری اسلامی افتاده که هیچ تحریم، فشار اقتصادی و جنگ رسانه‌ای نمی‌تواند مانع رشد جمهوری اسلامی شود و ما باید با همان روحیه بهمن ماه سال ۵۷ در برابر همه این کینه‌توزی‌ها و تحریم‌ها ایستادگی کنیم.

توسعه و تقویت کانون اسلامی مدارس

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بخش دیگری از سخنانش تشکیل کانون مدارس اسلامی را میوه‌ای از درخت پرثمر جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ مدرسه با یکدیگر ارتباط و همکاری دارند و همه برای خدمت به انقلاب و جمهوری اسلامی و آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستند.

وی همچنین با تاکید بر توسعه و تقویت کانون اسلامی مدارس تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش وظایف عمومی و مشکلات خاص خود را دارد و نمی‌تواند بیش از این به مدارس رسیدگی کند و این وظیفه ماست تا به تربیت نیرو‌های آینده در طراز جمهوری اسلامی و انقلاب بپردازیم و این راهی است که باید همچون گذشته ادامه دهیم.

حداد عادل گفت: مدرسه غیر انتفاعی تأسیس نکردیم تا هدف خود را ورود دانش‌آموزان به دانشگاه قرار دهیم بلکه هدف ما باید حیات طیبه قرآنی که در واقع کلید واژه سند تحول است باشد.

وی شعار مدارس اسلامی را «مدرسه زندگی» ذکر کرد و افزود: نسل آینده را برای زندگی تربیت کنید و شرایطی را برای آن‌ها فراهم کنید تا به صورت همه جانبه رشد یابند و به تعادل برسند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری توجه به هنر، علم، شادی، تربیت بدنی و اخلاق را در کنار آموزش، ضروری دانست و گفت: به دانش‌آموزان در مدرسه آزادی عمل بدهید و از آموزش طولانی در مدارس اجتناب کنید و محیطی را برای آنان فراهم آورید تا آزادانه بتوانند فرصت آزمون و خطا داشته باشند.

وی خطاب به تمامی مدیران و دبیران مدارس اسلامی افزود: پیام اخیر مقام معظم رهبری فصل جدیدی برای جمهوری اسلامی است، آن را غنیمت بدانید، زیرا تجربه گرانب‌های ۴۰ سال مسئولیت و درکی است که ایشان از جهان داشته‌اند و هر مفهوم آن درسی برای انتقال به دانش‌آموزان است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها