خبرهای داغ:
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

آموزش دهندگان "شوق جستجو" و اشتیاق آموختن را در فراگیران ایجاد نمایند

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش دهندگان "شوق جستجو" و اشتیاق آموختن را در فراگیران ایجاد نمایند
کد خبر: ۹۱۱۴۷۵۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
آموزش دهندگان به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ اولین کارگاه آموزشی توانمند سازی ویژه " آموزش دهندگان" اداره سواد آموزی شاهرود با حضور اسماعیل ادهم معاون سواد آموزی اداره کل و رضا علی حمیدی رئیس اداره سواد آموزی استان برگزار شد.
سید محمد موسوی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود در سخنانی خطاب به مربیان و آموزش دهندگان سواد آموزی، عشق و علاقه قلبی و صبر را مهم‌ترین ویژگی شغلی مربیان برشمرده و گفتند: در جامعه هدف نهضت سواد آموزی، سال هاست بار منفی واژه‌های "بی سواد" یا "کم سواد" از رغبت سواد آموزان و جاذبه کلاس‌های سواد آموزی کاسته است، به همین جهت اصلاح نگرش، مهم‌ترین کاری است که باید آموزش دهندگان انجام دهند تا در جذب و نگاهداشت سواد آموزان موفق باشند.
وی ارتباط با سواد آموزان را بسیار مهم دانسته و از آموزش دهندگان خواستند از فرصت کلاس‌های سواد آموزی برای ایجاد ارتباط با سواد آموزان استفاده کرده و نسبت به تقویت عزت نفس و خود باوری آنان تلاش نمایند.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود همچنین به آموزش دهندگان توصیه کردند؛ که در کلاس‌ها علاوه بر سواد آموزی، با طرح مباحث آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی، سواد آموزان را با مهارت‌های همچون همسر داری و تربیت فرزندان آشنا نمایند.
اسماعیل ادهم معاون سواد آموزی اداره کل نیز از سواد آموزان خواستند: با ایجاد " شوق جستجو" و "اشتیاق آموختن" در سواد آموزان، آن‌ها را به مطالعه و تلاش بیشتر برای کسب مهارت‌های زندگی تشویق نمایند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: سواد آموزی تنها مهارت خواندن، نوشتن و محاسبات ساده ریاضی نیست؛ بلکه سواد آموزی کارکرد‌های اجتماعی مختلفی مانند " آشنایی با حقوق شهروندی" و مهارت شغلی را نیز شامل می‌شود و از سال آینده درصدد هستیم هر سواد آموز یک مهارت را فرا بگیرد.
ادهم در هشداری به آموزش دهندگان، گفت: اگر سواد آموزان موفق به ارتقای کیفیت زندگی خود نشوند ادامه آموزش او با مشکل مواجه خواهد شد.
در این کارگاه رضا علی حمیدی رئیس اداره سواد آموزی استان، شیوه‌های نوین تدریس دروس ریاضی و فارسی را به آموزش دهندگان آموزش دادند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها