خبرهای داغ:
آیین اختتامیه؛

جشنواره استانی سرود بسیج «نغمه‌های انقلابی» در سمنان

اختتامیه جشنواره استانی سرود بسیج «نغمه‌های انقلابی» در سمنان برگزار شد
کد خبر: ۹۱۱۴۷۶۹
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
مسئول بسیج هنرمندان استان در مصاحبه با خبرگزاری بسیج استان سمنان از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره استانی سرود بسیج «نغمه‌های انقلابی» به همت سازمان بسیج هنرمندان و سازمان بسیج دانش آموزی با حضور فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان و مدیرکل آموزش و پرورش استان در دو بخش خواهران و برادران خبر داد.
محمود احمدی عنوان کرد: وضعیت جنگ امروز ما با گذشته از بسیاری جهات فرق کرده است. اهمیت خاک ریز‌های اعتقادی، فرهنگی و هنری از خاکریز‌های نظامی بیشتر شده است. فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی میدان رزم بسیار گسترده‌ای شده اند که در آن ترانه و موسیقی، فیلم و کلیپ، عکس و نقاشی و داستان جای توپ، گلوله، خمپاره، فشنگ، نارنجک و ... را گرفته است. بسیج هیچ گاه و در هیچ نبردی جا خالی نکرده است و در این جنگ فرهنگی و هنری و اعتقادی نیز با تمام قوا و با لشکری میلیونی و با ذوقی سرشار از عشق و امید وارد میدان شده است.
وی افزود: بسیج این بار عزم خود را جزم کرده است تا با سر دادن آواز حق، عرصه‌ی سرود و موسیقی را از لوث فریاد‌های شیاطین انس و جن پاک نماید.
احمدی با اشاره بر هدف این جشنواره ادامه داد: این جشنواره با هدف گرامیداشت چهل سالگی انقلاب با حضور گروه‌های سرود نوجوان دانش آموز و پایگاه‌های بسیج در موضوعات بسیج، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، چهل سالگی انقلاب اسلامی،استکبار ستیزی، قرآن و عترت، بصیرت و ولایت، فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس، سیره فاطمی و نماز برگزار گردید.
وی در ادامه گفت: با توجه به زمان محدود بین ارسال فراخوان و مهلت ارسال آثار، بیش از ۱۱۰ اثر توسط ۶۰ گروه سرود برادر و خواهر به دبیرخانه ارسال گردید، که بعد از بازبینی آثار ۱۹ گروه منتخب به مرحله حضوری استانی راه یافتند که این جشنواره به صورت یکروزه در مرکز استان برگزار و گروه‌های منتخب در دو بخش برادران و خواهران به صورت مجزا با هم رقابت پرداختند و بر اساس رای هیئت داوران جشنواره در آیین اختامیه از گروه‌های برتر اول تا سوم برادر و خواهر، مربی برتر در هر دو بخش و همچنین تکخوان برتر در بخش برادر تجلیل به عمل آمد.
در پایان احمدی اضافه کرد: پیام اصلی جشنواره خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی که با تمام قوا تلاش نمودند تا ملت ایران جشن چهل سالگی انقلاب را نبیند، این است که بعد از برگزاری با شکوه جشن چهل سالگی انقلاب توسط ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی در ادامه نسل جوان و پویای انقلاب با سرودن نغمه‌های انقلابی در این جشنواره اعلام نمود همچنان نسبت به آرمان‌های انقلاب وفادار و در صحنه است و دشمنان آرزو‌های خود را به گور خواهند برد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها