سید ساجد یعقوبی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل گفت: امروز باید رزمندگان اقتصادی پای کار بوده و زمینه ساز رشد و توسعه کشور شوند.
کد خبر: ۹۱۱۵۰۷۳
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳

رزمندگان اقتصادی زمینه‌ساز رشد و توسعه کشور باشند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام حسین نوری در همایش تجلیل از مقام مهندسان کشاورزی در سالن سینما انقلاب اردبیل بر ثمرات انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه علم و فناوری تاکید کرد و اظهار داشت: بالاترین تحول انقلاب اسلامی، آزادی و استقلال است و بعد از 40 سال دنیا در مقابل موفقیت‌های جمهوری اسلامی متحیر است.

نوری با تاکید به اینکه رزمندگان در دوران انقلاب و سپس دفاع مقدس توانستند آرامش و امنیت را حاکم کنند، گفت: امروز باید رزمندگان اقتصادی پای کار بوده و زمینه ساز رشد و توسعه کشور شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) شهرستان اردبیل به تلاش شبکه‌های معاند برای تزلزل بنیاد خانواده اشاره و بیان کرد: خانواده معبد و محل ریاضت و تربیت است و باید در مقابل تفکر لیبرال دموکراسی غربی که خانواده ها را تهدید می کند ایستادگی کرد.

نقش‌آفرینی بیش از 6هزار دانش‌آموخته کشاورزی در اردبیل/کشاورزی بستر کسب اهداف توسعه

شهرام محمدی در همایش نیز، اظهار کرد: اگر امروز می توانیم در مسیر پاسداری از امنیت غذایی این کشور تلاش کنیم در سایه مجاهدت‌های شهدا و ایثارگرانی همچون شهید داود میرزایی است.

وی سازمان نظام مهندسی کشاورزی را دستاورد انقلاب اسلامی دانست و گفت: 6هزار دانش‌آموخته کشاورزی از لیسانس تا دکترا در حوزه کشاورزی نقش‌آفرینی می‌کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: امروز با وجود تحریم‌های خارجی تولید محصولات کشاورزی از 20میلیون تن به 120میلیون تن رسیده که این مساله مربوط به دانش فنی کسب شده مهندسان پس از انقلاب اسلامی است.

محمدی بیان داشت: برای اولین بار در استان اردبیل رویداد شتاب در حوزه صنعت کشاورزی برگزار شد که بیش از 110 ایده جمع‌آوری که پس از داوری 5 ایده برتر مورد حمایت پارک علم و فناوری استان قرار گرفت.

 وی با اشاره به امکان ایجاد بیمه مهندسان کشاورزی اظهار داشت: امسال فضایی ایجاد شده که مساله بیمه مهندسان کشاورزی حل شده است یعنی یک مهندس کشاورزی که عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی است در صورت وجود پروانه اشتغال می‌تواند از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل، اذعان کرد: نظام مهندسی کشاورزی قصد تبدیل شدن به سازمان سیاسی را ندارد و در مقابل سیاست کلان آن این است که بتواند طنین صدای کشاورزی باشد و در ابتدا باید بتواند طنین صدای مهندسان و فعالان بخش کشاورزی باشد.

در پایان این همایش از دو کتاب تخصصی دانشنامه تخصصی بادام زمینی و راهنمای مصور شناسایی و مدیریت بیماری‌ها و ناهنجاری‌های عمومی زیتون رونمایی و از پیشکسوتان و فعالان عرصه مهندسی کشاورزی استان تجلیل به‌عمل آمد.

ارسال نظرات