سید ساجد یعقوبی
نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل در جمع طلاب و روحانیون شهرستان اهر، به کاهش بودجه حوزه‌های علمیه و کم‌توجهی به مسائل فرهنگی در لایحه بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: با وجود این که مشکلات اقتصادی از مسائل فرهنگی نشأت می‌گیرد، حوزه فرهنگ در بودجه مورد بی مهری قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۱۱۵۴۳۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

حوزه فرهنگ در لایحه بودجه مورد بی مهری قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، شامگاه یک شنبه، در جمع طلاب خواهر و برادر شهرستان اهر بر ضرورت تدریس آداب در مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: اولین آدابی که یک طلبه اگر از آن بهره‌مند نباشد، عاقبت بخیر نمی‌شود، این است که به قداست کار خود ایمان نداشته باشد.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن روی عالمان حساب زیادی باز کرده است و وقتی می‌خواهد پیامبر اکرم (ص) را معرفی کند، در آیه (عَلَّمَكَ مَا لَمْ تَكُنْ تَعْلَمُ ۚ وَكَانَ فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكَ عَظِيمًا) با علم معرفی‌اش می‌کند.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اردبیل تأکید کرد: هر چیزی که با درس خواندن یک طلبه منافات دارد، باید ترک شود. قدر وقت خود را بدانید و از آن به بهترین وقت ممکن استفاده کنید.

آیت الله عاملی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی ریشه فرهنگی دارند، گفت: با اصلاح فرهنگ می‌توان مشکلات اقتصادی را نیز مرتفع کرد، اختلاس، رشوه و نبود وجدان کاری موضوعاتی هستند که ریشه فرهنگی دارند.

وی به کاهش بودجه حوزه‌های علمیه و کم‌توجهی به مسائل فرهنگی در لایحه بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه مشکلات اقتصادی از مسائل فرهنگی نشأت می‌گیرد، حوزه فرهنگ در بودجه مورد بی مهری قرار گرفته است.

ارسال نظرات