سید ساجد یعقوبی
رزمنده دوران دفاع مقدس در جمع دانشجویان در اردبیل:
رزمنده دوران دفاع مقدس در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل به تبیین اهمیت اردوهای راهیان نور پرداخت و گفت: انتقال ارزش ها و مفاهیم دفاع مقدس به نسل های آینده باید به صورت ادراکی باشد تا جوانان با درک واقعیت های شنیده شده بتوانند با گام های محکم و استواری در تداوم راه شهدا بردارند.
کد خبر: ۹۱۱۷۲۲۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

انتقال ارزش ها و مفاهیم دفاع مقدس به نسل های آینده باید به صورت ادراکی باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محرم معصومی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل به بیان اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور بویژه برای نسل جوان و دانشجو پرداخت و گفت: انتقال ارزش ها و مفاهیم دفاع مقدس به نسل های آینده باید به صورت ادراکی باشد تا جوانان با درک واقعیت های شنیده شده بتوانند با گام های محکم و استواری در تداوم راه شهدا بردارند.

وی در ابتدای سخنان خود به تبیین دفاع مقدس و تشریح علن وقوع جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: دشمنان اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با علم کردن دیوانه ای چون صدام در صدد بودند تا انقلاب ما را از بین ببرند ولی با همت بسیجیان همیشه در صحنه 40 سال است که توطئه های آنها همواره با شکست روبه رو شده است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس الگوگیری از نهضت عاشورا و اتکا به خداوند متعال را رمز موفقیت رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: امروز نیز جوانان با گام گذاشتن در راه شهدا توانسته اند در عرصه های مختلف چون جنگ های فرهنگی و اقتصادی توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

وی از وحدت به عنوان مهمترین عامل موفقیت کشور در عرصه های مختلف بین المللی نام برد و گفت: امرروز نظام جمهوری اسلامی فراتر از مرزهای کشور در صدد است تا با ایجاد اتحاد بین مسلمانان جهان، پرچم انقلاب اسلامی را بعه دست صاحب اصلی ان برساند.

معصومی به تجربیات دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از تجربیات دفاع مقدس می تواند ما را در مقابله با جنگ های نرم دشمنان اسلامی در قالب جنگی به نام جنگ هیبریدی کمک کند.

وی با بیان اینکه جوانان نباید هیچگاه مظلومیت شهدا را از یاد ببرند گفت: پیروی از راه شهدا تنها راه نجات کشور در بن بست های پیش رو است.

این جامانده از کاروان شهدا به جنگ رسانه ای دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: پیروی از نهضت عاشورا و مکتب حضرت زینب کبری(س) می تواند در این میدان نیز ما را سربلند کند چراکه حضرت زینب(س) در اوج تبلیغات منفی دشمنان اسلام با خطابه های خود دستگاه تبلیغاتی دشمنان اسلام را از بین برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد وحدت و همدلی بین جوانان، اعتماد به آنها می تواند کشور را در گام دوم نیز همچون گام اول با موفقیت رو به کند چراکه در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی نیز همین جوانان بودند که با بصیرت بالای خود انقلاب را تا این مرحله رساندند.

معصومی به راهیان نور نیز اشاره کرد و گفت: اردوهای راهیان نور در واقع بهترین فرصت را برای جوانان به خصوص دانشجویان فراهم می کند تا با تطبیق شنیده های خود با واقعیت های موجود با عمل به ادراک حاصل شده در تداوم راه شهدا بکوشند تا سعادتمند شوند.

وی خاطر نشان کرد: راهیان نور علاوه بر یک سفر زیارتی در واقع بهترین دوره تشکیلاتی و تمرین کارهای تیمی است.

ارسال نظرات