خبرهای داغ:
معاون دادستان قزوین:

با نگاه پیشگیرانه، بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار در استان تهیه می شود

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: به دنبال سازو کارهایی هستیم که در چارچوب قوانین مجرمان سابقه‌دار را کنترل و پایش کنیم.
کد خبر: ۹۱۱۸۲۵۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهدی ولی زاده در اولین جلسه ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار که در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، گفت: در راستای اجرای دستورالمعل کنترل مجرمان سابقه دار می بایست تمام دستگاه‌های متولی برای کنترل و کاهش جرم به زبان مشترکی برسند.
معاون دادستان قزوین افزود: هدف از دستورالعمل کنترل مجموعه اقدامات پیشگیرانه در مراحل قبل و بعد از صدور رای قطعی و قبل از اجرای محکومیت قطعی توسط ضابطان به طرق تعیین شده در دستور العمل اعمال خواهد شد.
این مقام قضایی ابراز کرد: پایش مجموعه اقدامات پیشگیرانه که در مرحله بعد از اجرای قوانین محکومان بر حسب ضرورت توسط ضابطان اعمال گردد.
ولی زاده بیان کرد: به دنبال سازو کارهایی هستیم که در چارچوب قوانین مجرمان سابقه‌دار را کنترل و پایش کنیم.
وی تصریح کرد: در راستای این دستور المعل باید از قانون آمران به معروف و نهی از منکر حمایت کرد تا از این طریق مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار دعوت شوند و با نصیحت و ارشاد این تذکر دهیم که تحت کنترل هستند و اقداماتشان رصد خواهد شد.
معاون دادستان قزوین افزود: در این راستای این دستورالعمل تکالیفی برای مسئولین زندان در نظر گرفته که تا حداقل بعد از ۷۲ ساعت بعد از آزادی زندانیان مناطق را به ضابطین اعلام کند تا ظرف ۴۸ ساعت مراجعه و یا عدم مراجعه را به بانک اطلاعاتی ستاد اطلاع دهند.
ولی زاده در پایان گفت: بانک اطلاعاتی اولیه از مجرمان با همکاری کلانتری‌ها تهیه شده و این جلسه در راستای آمادگی است اما نیاز به جدیت بیشتری است تا بتوانیم در ابعاد مختلف بتوانیم مجرمان را کنترل کنیم.

 

1010/ی30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها