دومین سالگرد گرامیداشت عالم ربانی آیت الله هبت الله یکتایی با حضور مردم و مسؤولان در شهرستان خلخال برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۹۲۰۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
گرامیداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله یکتایی در خلخال/ رونمایی از کتاب منظومه فکری آیت الله یکتایی
 
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام کریم اسدی، امام جمعه شهرستان خلخال عصر امروز در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد آیت الله هبت الله یکتایی با اشاره به مقام شامخ این شخصیت علمی و مذهبی برخاسته از شهرستان خلخال اظهار کرد: سیره علمی این عالم و فقید اکنون به سیره علمی شاگردان و درس آموختگان مکتب وی تبدیل شده است.

وی با اشاره به زحمات بیش از ۱۷ سال امامت جمعه آیت الله یکتایی درشهرستان خلخال، تربیت طلاب، تاسیس حوزه علمیه، درس اخلاق و تبلیغات دینی ایشان در مبارزه با رژیم طاغوت را یادآور شد و بیان داشت: این عالم وارسته عامل به عمل و در محضر مردم بودند.

امام جمعه خلخال تاسیس حوزه علمیه جعفریه را یکی از برکات حضور آیت الله یکتایی در شهرستان خلخال عنوان کرد و گفت: آیت الله یکتایی همواره مدافع نظام، انقلاب و ولایت فقیه بودند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل در این مراسم که جمع کثیری از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و جمع کثیری از مسؤولان استانی و شهرستانی حضور داشتند از کتاب منظومه فکری آیت الله یکتایی با تالیف سید محمد مسعود نقیب رونمایی شد.

سید محمد مسعود نقیب، مولف کتاب منظومه فکری آیت الله یکتایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اردبیل گفت: کتاب منظومه فکری آیت الله یکتایی در دو هزار تیراژ در ۵ فصل به چاپ رسیده و در این کتاب سلسه مباحث نهج البلاغه، مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها، خطبه‌های نماز جمعه در سال‌های ۶۱ و ۶۲ و پیام‌ها و اثبات وجود خدا و همینطور اسناد و تصاویر از آن شخصیت علمی و بخش‌هایی هم اشعار آن بزرگوار در این کتاب آمده است که در ۲۲۰ صفحه به عنوان جلد اول به رشته تحریر درآمده و چاپ شده است.

فریدون بابایی، فرماندار خلخال نیز از استقبال بی‌نظیر مردم خلخال در تجلیل از این شخصیت علمی و مذهبی قدردانی کرد و گفت: طبیعتا به لحاظ جایگاه رفیع آیت الله یکتایی و سال‌ها مبارزات در طول انقلاب و قبل از انقلاب و تبلیغ دینی در سطح کشور و شهرستان خلخال استقبال مردم شایسته بود و مجلسی در شان آن بزرگوار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله یکتایی در سال ۱۳۰۲ هجری شمسی در روستای کرین از توابع شهرستان خلخال در یک خانواده روحانی دیده به جهان گشود. والد بزرگوار وی آیت الله حاج شیخ عبدالخالق یکتایی، عالمی متعهد، زاهدی متعبد، اسوه تقوا وفضیلت بود. تحصیلاتش را در حوزه علمیه زنجان شروع کرده و از محضر علما وبزرگانی همچون آیت الله آخوند ملاقربانعلی، آیت الله شیخ فیاض الدین، آیت الله میرزا عبدالرحیم فقاهتی بهره‌های فراوان برده و به مدارج عالیه علم و تقوا نائل گردید.

این عالم ربانی که امین و نماینده بسیاری از مراجع بزرگ تقلید قم، نجف و مشهد بود قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، چون پدری دلسوز و مهربان نیرو‌های انقلابی و دلسوزان به دین مبین اسلام را هدایت و راهنمایی می‌کرد تا اینکه بعد از پیروزی انقلاب و در تاریخ ۲۷ محرم ۱۴۰۰ هجری قمری ازسوی امام خمینی (ره) به امامت جمعه خلخال منصوب گردید.

آیت الله یکتایی به مدت ۱۷ سال و ۸ ماه امامت جمعه شهرستان خلخال را بر عهده داشت که درسال ۱۳۹۶ دعوت حق را لبیک گفت.
ارسال نظرات