خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار قزوین

انتخاب ۱۶ روستا بعنوان مقصد گردشگری/افزایش۳۶ درصدی گردشگری در نوروز سال گذشته

فرخزاد گفت:۱۶ روستا به عنوان هدف گردشگری انتخاب شده چرا که باتوجه تغییر نگرش مردم کشور، تمایل زیادی برای سفر به این مناطق دارند.
کد خبر: ۹۱۱۹۲۹۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین علی فرخزاد در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: قزوین یکی از ۱۰ شهر مهم مقصد گردشگری است.

وی گفت: در نوروز سال گذشته ۳۶درصد افزایش گردشگری و ۶۸ درصد افزایش شب مانی مسافران را داشتیم.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: کمیته های ۱۳گانه در ستاد خدمات سفر وجپد دارد که هماهنگی‌های لازم جهت مهیا کردن استان برای پذیرش مسافران تشکیل شده است.

معاون عمرانی استاندار عنوان کرد: امسال شعار قزوین شهر پاکیزه و شاداب، نزدیکترین مقصد را در نظر گرفتیم و از ۲۳ لغایت ۲۵ اسفند جهت خانه تکانی طبیعت در نظر گرفته شده که با همکاری و مشارکت تشکل‌های مردم نهاد انجام می‌شود.

فرخزاد افزود:فرمانداری‌ها تمیز کردن جاده‌ها و راه‌های شهری و روستایی را از زباله و نخاله‌های ساختمانی را در دستور کار قرار دادند و ستاد سوخت استان با همکاری مدیریت بحران برای خدمات به مسافران در ایام نوروز تشکیل شده است و یک ایستگاه سیار سوخت رسانی در این مدت فعال خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ستاد ساماندهی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی هماهنگی‌های لازم انجام شده که اگر در مسیری نمازخانه نداریم سکوهای روباز برای این امر در نظر گرفته شود و همچنین مجتمع‌های خدماتی نمازخانه‌های خود را در اختیار مسافران قرار دهند.

فرخزاد اضافه کرد: یکی از مشکلات ما مربوط به کمیته تنظیم بازار است که برای رسیدگی به این امر به صورت متمرکز بازرسین را برای نظارت بر مراکز مختلف اعزام می‌کنیم تا خدمات بهتری صورت گیرد.

این مسئول تصریح کرد: در کمیته حمل و نقل حدود ۲۱۰ دستگاه اتوبوس و یک هزار و۱۰۰ دستگاه سواری جهت رفاه حال مردم در سفرهای نوروزی در نظر گرفته شده
وی یادآور شد: ۴۲ پایگاه اورژانس در نقاط مورد نظر استان مستقر هستند و ۱۶ پایگاه ثابت هلال احمر نیز وجود دارد و ۱۰پایگاه دیگر ویژه نوروز تعبیه شده و همچنین یک هلی کوپتر برای اورژانس هوایی در نظر گرفته شده است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: ۱۶ روستا به عنوان هدف گردشگری انتخاب شده چرا که باتوجه تغییر نگرش مردم کشور، تمایل زیادی برای سفر به این مناطق دارند.

فرخزاد گفت: در تسهیلات اشتغال روستایی که ارائه شده نیز مباحث گردشگری در اولویت قرار گرفته و ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی داشتیم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها