امام جمعه موقت مشهد:

بیخود دنبال لبخند آمریکا نگردیم/ یکی از مصادیق کمک‌های غیبی خدا جوانان است

امام جمعه موقت مشهد گفت: یکی از مصادیق کمک‌های غیبی پروردگار این جوانان و استعداد‌های نهفته پنهان هستند.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۴۶
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: اگر به ماه رجب و شعبان و رمضان در آئینه قرآن و سنت نگاه کنیم، به حق این سه ماه را ماه‌های استثنایی می‌بینیم که ارمغان‌ها و هدیه‌هایی دارد که در ماه‌های دیگر برای انسان در این حد خبری نیست؛ انسان مسلمان اگر بخواهد می‌تواند با چند کار این هدایا و ارمغان‌ها را به دست آورد.

امام جمعه موقت مشهدمقدس بیان کرد: هدیه معهود خداوند، خیرات دنیا و آخرت است؛ در دعایی که هر روز بعد از نماز می‌خوانیم نیز این مسئله تاکید شده است؛ از خداوند در این دعا می‌خواهیم که در این ماه، خیر دنیا و آخرت را به ما عنایت کند و هر چه شر در دنیا و آخرت است را از ما رفع کند و اگر در این ماه این استعداد وجود نداشته باشد که از خیر بهره گیرد قطعا چنین دعایی خوانده نمی‌شود و تعلیم نیز داده نمی‌شود.

فرزانه تصریح کرد: این هدایایی که این زمینه را فراهم کرده چند چیز است؛ در این سه ماه آن مقدار که زمینه هدایت شدن وجود دارد برای هیچ ماه دیگری در نظر گرفته نشده و امام صادق (ع) می‌فرمایند خدایا من را هدایت کن و آن هم هدایتی که در راس آن پیامبران و انسان‌های ره یافته قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم برای ما در این سه ماه زمینه کشف راه صحیح وجود دارد و مورد دیگر اینکه اجر و ثوابی که به کار نیک در این سه ماه داده می‌شود در ماه‌های دیگر داده نمی‌شود؛ ببینید شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان در این زمینه چه عنوان کرده است و برای مثال برای روزه ثواب ۶۰ حج عمره در نظر گرفته شده است.

خطیب جمعه مشهدمقدس بیان کرد: ارمغان سوم این است که انسان می‌تواند و باید از خواب غفلت بیدار شود؛ غفلت یعنی کم توجهی؛ اساسی‌ترین اصل این است که از این اصل غافل نشویم، زیرا این برای انسان بدترین چیز است، زیرا هرچه در انسان غفلت بیشتر باشد انسان از خدا دورتر می‌شود و انسان غافل در قرآن به چیز‌های زیادی تشبیه شده است.

فرزانه گفت: در این سه ماه زمینه آمرزش گناهان فراهم است؛ شهید مطهری می‌فرمایند از غیرمعصوم نمی‌شود انتظار داشت گناهی نکند، اما باید انتظار داشت با گناه زندگی نکند و گناه را نگاه ندارد، زیرا اگر گناه را نگاه داشت تبدیل به یک ویروس می‌شود؛ در این سه ماه می‌توان پرونده اعمال را سفید و پاک و سپس طلایی کرد؛ در این سه ماه می‌شود به معنویتی رسید که بعد از این سه ماه انسان مراقب فکرش باشد تا منحرف نشود و روحش درگیر فضایل اخلاقی نشود و این یعنی تقوا و در پایان این سه ماه انسان به تقوای الهی مسلط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرض کنید در این سه ماه که مهیاترین ماه‌ها برای هدایت انسان است، انسان موفق شد با معرفت علی (ع) و پیامبر(ص)، عشق و محبت آن‌ها را کسب کند و تبدیل به یک محب اهل بیت (ع) شود و این عشق سبب شود لباس عمل و زندگی پیامبر(ص) و ائمه(ع) را وارد زندگی خود کند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

خطیب جمعه مشهد مقدس در ادامه با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام مروی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی به عنوان چهره‌ای مومن و متدین و تقدیر از زحمات آیت الله رئیسی اظهار داشت: ایشان در سال‌های اخیر کار‌های اساسی صورت دادند و زمینه مناسبی فراهم شد. روز پاسدار را نیز تبریک عرض می‌کنم و این روز را به جانبازان نیز تبریک می‌گویم.

فرزانه با اشاره به اینکه در جبهه ایمان تاریکی و جهل وجود ندارد گفت: همچنان صداقت و یقین و آگاهی به هدف، تقوا و مراقبت از فکر و روح و عمل، فداکاری و ایثار و دفاع از مکتب و وطن و خدمت به انسان‌های محروم و آزادی از اسارت تمایلات نفسانی و عقاید خرافی و معروف گستری و منکرزدایی و عدالت خواهی ویژگی‌های جبهه ایمان است.

وی ادامه داد: پشت کردن به معنویت و یاد خدا ویژگی جبهه کفر است؛ عشق به انبوه و ذخیره کردن ثروت، لذت طلبی و تن پروری، عیاشی و شهوت‌رانی، غفلت از معاد و آخرت، قدرت طلبی و تجاوز حقوق دیگران و جاه طلبی و حق ستیزی و خصومت با جبهه ایمان و اشرافیگری و عدم احساس مسئولیت، تکبر و خودبزرگ بینی و جهل و نادانی دیگر خصوصیات جبهه کفر است.

خطیب جمعه مشهدمقدس ادامه داد: اگر به زندگی دولتمردان آمریکا و اروپا نگاه کنید این خصوصیات را شاهد هستید و آن‌هایی که در ایران هنوز مثل تقی زاده سخن از غرب می‌زنند در جبهه ایمان نیستند؛ زندگی برخی مردم آلوده به فرهنگ غرب است و پدر و پسر پهلوی خواستند زندگی ایران را غربی کنند و هنوز هم ته مانده‌هایی از این ایده باقی مانده که در غرب زندگی کردن آمال آن‌ها است.

فرزانه با اشاره به رویارویی همیشگی جبهه کفر و ایمان بیان کرد: پیامبران اساسی‌ترین کارشان ورود انسان‌ها به جبهه ایمان و مقابله با جبهه کفر است؛ شاهد هستید که همه کسانی که این خصوصیات ۱۲ گانه را دارند در طول تاریخ در برابر پیامبران قرار داشتند؛ امروز تفسیر مردم ایران از دنیای کفر این است.

وی تاکید کرد: بخشی از مشکلات ناشی از جبهه کفر و بخشی نیز مربوط به داخل است و انسان‌هایی هستند که از این مجال، فرصت استثنایی می‌کنند؛ بخشی از مشکلات مردم از مسکن و وسیله سواری گرفته تا پیاز، مردم ایران راه خود را انتخاب کرده و از نظام و رهبری و وطن دست برنمی‌دارند و هر سال در ۲۲ بهمن این را به دنیا اعلام می‌کنند و دنیا نیز این را فهمیده است. منشاء همه مشکلات به ضعف مدیریت در دولت شامل قوه مجریه و مقننه و قضائیه بازمی‌گردد.

فرزانه ادامه داد: ایران اسلامی در این شرایط برای حل مشکلات نیازمند به یک مجموعه‌ای است که چند خصوصیت داشته باشد؛ باید قاطع و معتقد به حق مردم و مرتبط با مردم باشد؛ مجموعه‌ای مصمم برای ریشه کن کردن فساد اجتماعی و اقتصادی و اداری و آماده برای از بین بردن تبعیض و بی عدالتی و متوجه به طبقه محروم. مجموعه‌ای خودساخته و ساده زیست و آستین بالازده برای گره گشایی از مشکلات مردم و ما چنین مجموعه‌ای را نیاز داریم.

وی تصریح کرد: این مجموعه با انسان‌های پیر و غیرحزب اللهی جلو نمی‌رود؛ این مجموعه در متن جوانان حزب اللهی و انقلابی ما هستند؛ مجموعه‌ای از جوانان حزب اللهی و انقلابی می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند؛ به کسی اهانت نمی‌کنیم، اما حل مشکل کشور با وجود چنین مجموعه‌ای در نسل جوان است و نمونه‌هایش وجود دارد؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مگر مشکل جنگ را به خوبی به پایان نرساند؟ مگر در دهان گروهک‌های التقاطی نزد؟ مگر سلاح نظامی این کشور را ارتقاء نداد؟ مگر سپاه قدس حلق آمریکا را نچسبید و سوریه و لبنان را حفظ نکرد؟ مگر در کار سازندگی موفق نیستند؟ هزاران گروه جهادی را به مناطق محروم سازماندهی کردند. مگر امنیت هواپیمایی را به بهترین نحو تامین نکردند؟ مگر امنیت مرز‌ها را تامین نکردند؟ این‌ها مجموعه‌ای از جوانان ما هستند.

فرزانه بیان کرد: اگر مجموعه‌ای می‌تواند با سنین در حد ۴۰ تا ۵۰ سال این مشکلات را حل کند چرا مجموعه دیگر نتواند ضعف مدیریت و مشکل مسکن و پیاز را حل کنند؟ شهید بهشتی اصرار به بکارگیری جوانان داشتند و ایشان فرمودند: یکی از مصادیق کمک‌های غیبی پروردگار این جوانان و استعداد‌های نهفته پنهان هستند. ایشان فرمودند: جوان را میدان دهید، زیرا اگر ۱۰ بار اشتباه کرد برای همیشه اشتباه نمی‌کند، اما جوان حزب اللهی و انقلابی راه حل مشکلات است.

وی خاطرنشان کرد: مگر فناوری هسته‌ای به دست همین جوانان نبود؟ بیخود دنبال لبخند آمریکا نگردیم. بیخود حل مشکلات را در برجام‌ها نبینیم، بیخود فکر نکنیم اگر روی خوش نشان دادیم آن‌ها به ما کمک می‌کنند. آمریکا ذاتا ضدبشریت است. منشاء تمامی پلیدی‌ها در استکبار است. استکبار قرن ۲۱ با استکبار فرعونی فرقی ندارد و نباید به او امید بست و چیزی خواست و دست به سویش دراز کرد و نباید به او خندید و این را ۴۰ سال است که تجربه کرده‌ایم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها