خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری:

شعبان ماه رضوان الهی/معیت با امام راه رسیدن به لقا الله

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماه شعبان، ماه رضوان الهی است گفت: معیت و همراه بودن با امام سبب لقا الله می شود وگرنه گمراهی است.
کد خبر: ۹۱۲۶۱۵۴
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آیت الله سیدمهدی میرباقری در مراسم ولادت امام حسین (ع) در مسجد ابوالفضل (ع) بین النهرین شاهرود با اشاره به سخنانی از امام حسین (ع) اظهار کرد: امام حسین (ع) وقتی از مدینه خارج شد در ضمن خطابه‌ای بیان فرمودند: (هر کس خود را برای لقا خدا آماده کرده است و حاضر است خون دل خود را بدهد با ما کوچ کند.)
وی افزود: هر سال یک نسیم رحمتی از حادثه میلاد‌های معصومین به ما می‌رسد و برکات دارد و باید خود را از قبل آماده کنیم و در مسیر این رحمت‌های الهی قرار دهیم.
رئیس فرهنگستان علوم و معارف اسلامی با اشاره به خاطره‌ای از یکی از اولیا خدا در توجه به خداوند و توفیقات الهی خاطر نشان کرد: مراقبه باید کنیم تا برکات زمان‌های خاص را درک کنیم و اهل راه خود را از قبل مهیا می‌کنند تا از نسیم‌های رحمت بهره بگیرند و ماه شعبان یکی از این ایام خاص است که ماه پیامبر اسلام است.
وی با اشاره به مقام رضوان گفت: وقتی همه وارد بهشت می‌شوند هر کس در مقام خود مهمان خدا هستند و پیامبر و ائمه در جای ویژه قرار می‌گیرند، چون در مقام ذکر خداوند می‌باشند و همه کار‌های آنان بندگی خداست و در بهشت غفلت نیست و همه ذکر و لذت حضور حضرت حق است.
آیت الله میرباقری با بیان اینکه خداوند به اهل طاعت خطاب می‌کند بهترین مقام را بدهم به شما افزود: این‌ها درخواست می‌کنند که وارد مقام رضوان می‌شوند که محبت خداوند در این مقام است و اهل رضا این مقام را دارند که ندا از آن‌ها رضایت دارد و این بالاترین لذات است و ماه شعبان به احترام نبی اکرم مقام رضوان این ماه را در برگرفته است و باید قدر بدانیم و سیره پیامبر در این ماه شب زنده داری و روزه بود تا این ماه را آباد و شفاعت کند.
نماینده استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عبادت ائمه برای شفاعت ماست گفت: کسی که به باطن این ماه وارد شود به رضوان الهی می‌رسد و درک این ماه سبب شفاعت حضرت رسول اکرم (ص) می‌شود و ما باید در معرض شفاعت حضرت قرار و به حضرت کمک کنیم تا مورد عنایت حضرت قرار بگیریم.
وی ادامه داد: پیامبر شفاعت می‌کند و ما هم دنباله رو ایشان می‌شویم و روز قیامت مقام رضوان پیدا می‌کنیم و این‌ها سبب رضایت خداوند از ما می‌شود و رحمت و رضوان الله در قیامت محقق می‌شود اگر ماه شعبان را درست درک کنیم و در هدایت پیامبر قرار بگیریم در رضوان قرار خواهیم گرفت که دارالقرار است.
وی با تاکید بر استفاده از فرصت‌های که خدا برای ما قرار می‌دهد عنوان کرد: باید از فرصت ماه شعبان برای ماه رمضان استفاده کرد و آنگاه شب قدر برای انسان اتفاق می‌افتد و باید این فرصت‌ها را استفاده کرد تا رحمت‌ها ما را در بر بگیرد.
آیت الله میرباقری با اشاره خروج امام حسین (ع) از مدینه به سمت مکه و خروج ایشان از مکه و قرائت خطابه‌ای برای مردم اظهار کرد: امام حسین (ع) در این خطبه بیان می‌فرماید (هر کس حاضر است در این راه خون خود را دهد و خود را برای لقالله آماده کرده است و راحل است به سمت خدا و با ما باشد ما او را می‌رسانیم به مقصد و دیر هم آمد خود را به ما برساند.)
وی با بیان اینکه کسی که آماده مرگ نیست با امام همراه نمی‌شود گفت: اول قدم همراهی امام، آماده بودن برای مرگ است و باید انسان از دنیا بزرگتر باشد تا بتواند دنیا را رها کند و برای مومن دنیا زندان می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دعوت سیدالشهدا الان هم هست، اما اجابت امام شرطش این است که از دنیا رها و خون دهد و خدا ما را برای لقا خود خلق کرده است نه با دنیا و کسی خدا را می‌تواند ملاقات کند که پا روی دنیا بگذارند.
وی با بیان اینکه کسی که به مقام شهادت می‌رسد به لقا الله می‌رسد افزود: کسی که آماده است بار و بنه را برداشته و همسفر امام می‌شود، اما مهم با امام بودن است و خیلی‌ها در این مسیر با امام نبودند و معیت را نداشتند تا به خدا برسند.
آیت الله میرباقری با بیان اینکه امام حسین (ع) از ابتدای ازل ما را صدا کرده است تا امروز گفت: از این صدا‌ها در عالم بسیار است، اما گوش می‌خواهد که بشنود و تمرین می‌خواهد که بشنود این ندا‌ها را و تمام محبت و ایمان ما وابسته به امام حسین (ع) است که باید تابع باشیم تا به لقا الله برسیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار