خطیب موقت جمعه تربت‌جام:

سیل اخیر اقتدار بزرگ اجتماعی دیگری خلق کرد/ تروریست خواندن مردمی‌ترین نیروی نظامی دنیا؛ حماقتی آمریکایی می‌خواهد

خطیب موقت جمعه تربت‌جام در خطبه‌های این هفته اظهار داشت: تروریست خواندن معنوی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی نظامی دنیا؛ در این شرایطی که همدوش سایر قوای نظامی، دولتی و مردمی درگیر رزمایش خدمت به سیل‌زدگان بود، حماقتی آمریکایی می‌خواهد.
کد خبر: ۹۱۲۶۷۶۳
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید جعفر احمدی با دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی در خطبه این هفته با نقل فرمایشی از امام علی (ع) در اهمیت انفاق بیان داشت: از مؤثرترین آموزه‌های دینی ائمه معصومین (ع) انفاق درراه خدا و کمک به هم نوعان در بلایا و رفع گرفتاری جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به گرفتار بودن مردم عزیز جنوب و شمال کشور در سیلاب‌های اخیر گفت: هم‌اکنون بهترین فرصت برای انفاق بیشتر درراه خدا فراهم هست که آنچه از دستمان برمی‌آید باهم نوعان کشور خودمان تقسیم و برای قبر و قیامت زاد و توشه‌ای فراهم نموده تا به وقتش دستگیری نماید.

وی با قدردانی از کمک‌رسانی داوطلبانه گروه‌های جهادی، قوای مسلح و دولتمردان به برخی شایعه‌ها بی‌اساس اشاره کرد و افزود: شایعه نبودن برخی استانداران، فرمانداران و... در سیل به‌جز یک مورد که عزل شد، مابقی آنان در کنار بسیج مردم، گروه‌های جهادی و قوای مسلح تلاش مؤثر، بی‌وقفه و شبانه‌روزی دارند، اما جبران حجم خسارت‌ها به‌نوعی زمان‌بر است.

خطیب موقت جمعه تربت‌جام در همین باره اضافه کرد: همه دست در دست با لبیک به ندای رهبر فرزانه در کمک و امدادرسانی به سیل‌زدگان یک اقتدار بزرگ اجتماعی دیگری را دوباره خلق کردند که به نوع خود در جهان و منطقه بی‌نظیر است، به‌طوری‌که حوادث غیرمترقبه و مشابه آن در ایالات‌متحده آمریکا با هزاران نفر کشته و میلیارد‌ها دلار خسارت جبران‌ناپذیر و بی‌تفاوت به مطالبه هم نوعان آن کشور مواجه‌اند.

حجت‌الاسلام سید جعفر احمدی با اشاره به مطالبه‌های به‌حق رهبر معظم انقلاب در جلسه ویژه با سران کشوری و لشکری در همین حادثه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و تذکر معظم له به مسئولان اجرایی، پیش‌بینی نقاط حادثه خیر و پیشگیری به‌موقع قبل از وقوع؛ مثل لایروبی دهانه رودخانه‌ها و ارتفاع سیل بند‌ها و کار اصلی بازسازی ویرانی‌ها و رفع خسارت‌های به‌جامانده در اسرع وقت است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با محکوم کردن بیانیه سخیف دولتمردان آمریکایی‌ها در تروریست خواندن سپاه پاسدارانی در این شرایط خاص که همدوش سایر قوای نظامی، دولتی و مردمی درگیر رزمایش خدمت به سیل‌زدگان است یادآور شد: متأسفانه در حالی معنوی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی دنیا را تروریست خواندند که آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانشان پرورش‌دهنده بزرگ‌ترین گروه‌های تروریست‌های مانند داعش، طالبان و... در جهان و منطقه‌اند.

وی ادامه داد: راز این کینه‌توزی آمریکایی‌ها از سپاه پاسداران در بیانات اخیر حضرت آقا دردیداربا مسئولان و خانواده این نهاد مقدس مشهود است به‌طوری‌که ایشان دستگاه وسیع و همه‌کاره‌ی سپاه را یک دستگاه برجسته در کشور توصیف می‌نماید و می‌فرمایند: اگر مقابله‌ی با دشمن است ازلحاظ سیاسی، سپاه جلو است؛ اگر مواجهه‌ی با دشمن است در میدان عملی و نظامی و عملیاتی، سپاه جلو است؛ اگر این دشمن در داخل مرز‌های ما، داخل کوچه و خیابان ما است، سپاه جلو است؛ اگر این دشمن در چند هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر در اطراف حرم حضرت زینب (سلام‌الله علیها) است، بازهم سپاه جلو است.

حجت الاسلام احمدی بابیان این مطلب که معظم له در تشریح و توصیف قدرت ملّت ایران اهل مبالغه نیست، تأکید کرد: این پیشگامی ۴۰ ساله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر قوای مسلح در همه عرصه‌ها آمریکایی‌های را کلافه کرده است و این گربه‌رقصانی‌ها احمق‌های درجه‌یک در آستانه روز پاسدار و موالید شعبان المعظم نه‌تن‌ها ره به‌جایی نمی‌برد، بلکه اتحاد قوای مجریه، مقننه، قضایی، مردم، نیرو‌های نظامی، انتظامی، امنیتی، احزاب سیاسی و... را بیشتر از قبل کرد.

وی با تشکر و قدرانی از نمایندگان مجلس، برخی وزرا و مسئولان شهرستانی ازجمله فرماندار، معاون فرماندار، فرمانده انتظامی، پیشکسوتان و بسیجیان در ملبس شدن به یونیفرم سبز سپاه و شرکت در نماز جمعه و سایر برنامه‌های مناسبتی این حرکت نمادین را برگرفته از بصیرت و زمان‌شناسی آنان برشمرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها