خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس از اعزام اولین تیم عمومی از بسیج جامعه پزشکی استان فارس به خوزستان خبر داد و تأکید کرد: دارو‌های عمومی، گوارشی و تنفسی، شیرخشک، پوشک بچه و نوار بهداشتی در اولویت کمک‌های مردمی به خوزستان قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۱۲۶۸۰۰
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دکتر فرخ بهارلوئی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس در گفتگو با بسیج از اعزام اولین تیم عمومی از بسیج جامعه پزشکی استان فارس به خوزستان در هفته گذشته خبر داد و تأکید کرد: داروهای عمومی، گوارشی و تنفسی، شیرخشک، پوشک بچه و نوار بهداشتی در اولویت کمکهای مردمی به خوزستان قرار بگیرد.

وی که در این گفتگو، به تشریح کمک های بسیج جامعه پزشکی فارس در سیل های اخیر کشور پرداخت گفت: در سه روز اول سیل در شیراز، یعنی از 5تا 8فروردین، درگیر سیل دروازه قرآن بودیم و همکاران ما از 17کمپ با جمعیتی بالغ بر 11هزار نفر بازدید داشتند و حدود 700 نفر مریض و ویزیت داشتیم که 18 نفر را به بیمارستان های سطح شهر اعزام کردیم.

به گفته وی، تیم های این سه روز، در مجموع،10 تیم عمومی شامل 20 پزشک عمومی، 45 پرستار و 7 روانشناس با 11 میلیون دارو و لوازم پزشکی داشتیم.

بهارلوئی با بیان اینکه از 8فروردین به مدت 4روز خدمت رسانی مستمر به محله سعدی آغاز شد تصریح کرد: 15تیم در مجموع 60 نفر این خدمات را ارائه دادند؛ که میانگین هرتیم، 4نفر بود: یک پزشک عمومی، یک پرستار، یک روانشناس و یک ماما.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: 10تیم تخصصی هم داشتیم که دو نفره متشکل از یک پزشک و یک متخصص که 5تخصص در این روزها داشتیم: اطفال، زنان و زایمان، روانپزشک، داخلی، و طب اورژانس که در محل مستقر شدند. همچنین یک تیم پست امداد داشتیم که اتوبوس آمبولانس که از دانشگاه علوم پزشکی شیراز گرفته بودیم و 4روز را در محله سعدی مستقر بود و توانستیم با همراهی حوزه سلمان سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز که منطقه را به 11 قسمت تقسیم کرد، ما هم 11 تیم خانه به خانه فرستادیم و منزل به منزل با کل خانواده صحبت میشد و حداقل یک بار کل منطقه را سرکشی کردیم و همراه با معاینات و مشاوره ها، توصیه های بهداشتی را هم ارائه می دادیم.

وی با تصریح بر اینکه تقریبا 750 خانوار را چهره به چهره پوشش دادیم و قریب به 4هزار نفر ویزیت شدند و حدود 60 نفر به مرکز تخصصی ارجاع داده شدند افزود: در مجموع 25 تیم عمومی، 10 تیم تخصصی و داروهایی با حداقل قیمت 36 میلیون ارائه خدمت در سیل شیراز بوده است.

به گفته بهارلوئی، در مجموع بیش از 4هزار نفر ویزیت شده و 83 نفر به متخصصین در بیمارستان ها ارجاع داده شدند که با استقرار همکاران مرکز جامع سلامت در محله سعدی، ما درگیر ارائه خدمات به گلستان،لرستان و خوزستان شدیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه فجر فارس با اظهار اینکه با توجه به تماس های هرروزه با گلستان و مازندران، نیاز به اعزام نبرو نبود، در این مورد بیشتر شماره حساب دادیم برای جمع آوری کمک های نقدی و بیشتر به جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی پرداختیم.

وی اظهار داشت: از چهار روز پیش با اعلام نیاز استان خوزستان، اولین تیم عمومی از بسیج جامعه پزشکی استان فارس به خوزستان اعزام شد. این گروه یک تیم 5نفره شامب یک پزشک، دو پرستار، دو امدادگر به همراه یک آمبولانس، یک راننده و تعدادی دارو و تجهیزات پزشکی.

بهارلوئی گفت: برداشتمان این است که باید یک برنامه دراز مدت چندماهه برای استان خوزستان داشته باشیم و این تیم اعزامی با بررسی، نیازهای تخصصی را اعلام می کنند تا برای اعزام های بعدی به صورت تخصصی تر نیرو اعزام کنیم.

وی تأکید کرد: نیازهای اساسی برای استان های سیل زده، داروهای عمومی شامل داروهای تنفسی و گوارشی و همچنین بسته های بهداشتی مثل شیرخشک، پوشک بچه و نوار بهداشتی نیازهای ضروری است که از مردم همیشه در صحنه تقاضامندیم که کمک های نقدی و یا غیر نقدی خود را که بیشتر شامل این موارد است، به آدرس بسیج جامعه پزشکی شیراز در دو شعبه، دانشکده علوم پزشکی، طبقه همکف، دفتر بسیج جامعه پزشکی؛ و همچنین بلوار ساحلی، نبش کوچه 2، پلاک 15، سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه فجر فارس تحویل دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه سپاه 4 بیمارستان صحرایی در این مناطق احداث کرده و فعلا نیازی به بیمارستان های صحرایی ما نیست تصریح کرد: تمام همکاران پزشک و پیراپزشک آماده باش هستند برای دور دوم بارش ها. خیلی از همکاران مصر برای رفتن به مناطق سیل زده هستند اما همه در حال آماده باش برای دور دوم هستند و پیش بینی کرده ایم که این بحران اگر پیش بیاید، چه در استان خودمان و چه استانهای همجوار، آمادگی لازم برای ارائه بهترین خدمات را داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها