خبرهای داغ:
رییس پارک علم و فناوری استان قزوین:

مسوولانی که اذعان دارند فضاهای علمی گسترش یابد، باید اعتبارات پارک علم و فناوری را ایجاد نمایند

گرجی گفت: زمانی 47 واحد در پارک علم و فناوری وجود داشت که فقط دو شرکت تاثیرگذار ملی بودند اما امروز 17 شرکت تاثیرگذار ملی هستند و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان استان را فراهم کرده و 450 نفر در حوزه فناوری در پارک استان در حال اشتغال هستند.
کد خبر: ۹۱۲۸۶۱۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ستاد اقتصاد مقاومتی استان صبح امروز به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار و با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و مدیران دستگاههای استان در دفتر جلسات استاندار برگزار شد.

گرجی رییس پارک علم و فناوری استان قزوین در این جلسه تصریح کرد: پارک علم و فناوری وظیفه دارد بستری برای فعالیت های دانش بنیان ایجاد کند. در استان قزوین این بستر ایجاد شده اما محدودیتهای زیادی وجود دارد.

وی گفت: پارک علم و فناوری با توجه به وجود بسترهای زیاد برای فعالیت، چندان شناخته شده نیست. در حال حاضر هفده موسسه بزرگ و 47 واحد کوچک در پارک علم و فناوری وجود دارد که همه سعی و تلاش ما این است که این واحدها رشد کافی در زمینه تولیدات را داشته باشند.

رییس پارک علم و فناوری استان قزوین اظهار کرد: زمانی 47 واحد در پارک علم و فناوری وجود داشت که فقط دو شرکت تاثیرگذار ملی بودند اما امروز هفده شرکت تاثیرگذار ملی هستند و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان استان را فراهم کرده و 450 نفر در حوزه فناوری در پارک استان در حال اشتغال هستند.

گرجی عنوان کرد: ظرفیت ما تا حدودی است و بیش از این ظرفیت در بودجه ما نیست حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان اعتبار پارک استان در سال گذشته بود که با این میزان اعتبار نمی توان کار چندانی انجام داد.
وی افزود: مجموع اعتبارات پارک علم و فناوری استان، به اندازه اعتبار یک دانشگاه کوچک می باشد و اگر دست اندرکاران اذعان دارند که این فضاها گسترش یابد باید به دنبال ایجاد اعتباراتی برای این امر باشند. همچنین نخبگان فناوری برای شناسایی این حوزه باید معرفی شوند و بودجه شرکتهای دانش بنیان باید به نسبت پارکها در استانها ابلاغ شود.

 

تحریم، برای ما معنا ندارد

مهدی بخشنده رییس اتاق بازرگانی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: با توجه به سال رونق تولید، اگر صادرات وجود نداشته باشد، در واقع برای رونق تولید هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم.

وی گفت: در حوزه صنایع کوچک و متوسط چیزی بعنوان تحریم برای ما معنا ندارد. اما در تامین قطعات و مواد اولیه مورد نیاز این واحدها، به هر شکل ممکن این امر امکان پذیر است.

رییس اتاق بازرگانی استان قزوین افزود: صدور مجوزهای فنی و مهندسی در حوزه تجارت بین المللی از برنامه های ما بوده و برای صدور کارت بازرگانی حداکثر تسهیلات را در اختیار تولید کننده قرار می دهیم.

کیفیت سنجی محصولات غذایی، صرف هزینه های بالا

در ادامه فاطمه خمسه رییس جهادسازندگی استان گفت: در سال رونق تولید یکی از مواردی که به دنبال گسترش آن هستیم،بحث صادرات است.

وی بیان کرد: در همین زمینه یکی از صادرات مهم صادرات کشمش است که در آخرین نشست با این حوزه، مشخص شد که بشترین حوزه آزمایش کیفیت این محصول در استان آذربایجان است.

خمسه بیان کرد: بسیاری از تولیدکننده های ما ادعای ارگانیک بودن محصولات خود را دارند، اما باید بدانیم که کیفیت سنجی این محصولات با توجه به هزینه بر بودن کار، بیشتر در استانهای تهران و البرز انجام می شود و نیاز به وجود آزمایشگاههای مجهز در استان می باشد که مرکز تولید صادرات این محصولات می تواند باشد.

 

ارایه تسهیلات تنها بخشی از موانع موجود را رفع می کند

در ادامه انبارلویی مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین، بیان کرد: با توجه به راهبرد سال باید گفت که بحث اقتصادی از سال 95 ازسوی مقام معظم رهبری پایه گذاری شد و تمام نامگذاری ها در طول این سالها در واقع به دنبال ایجاد اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی گفت: شرکتهای دانش بنیان می توانند خدمات گسترده ای در استان ارایه دهند. اما وجود تسهیلات به تنهایی نمی تواند مشکلات موجود این واحدها را حل کند. مساله اینجاست که اقتصاد مقاومتی باید برطرف کننده مشکلات موجود باشد و ارایه تسهیلات تنها بخشی از موانع موجود را رفع می کند.

انبارلویی افزود: باید بوانیم با استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان، با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی، فضایی را ایجاد نماییم که آموزشکده های فنی حرفه ای بتوانند با استفاده از پتانسیل هایی که در حال حاضر خاموش هستند، شبیه سازی انجام دهند.

حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرکه های صنعتی استان نیز در این جلسه عنوان کرد: در شرکت شهرکهای صنعتی استان، آزمایشگاههایی وجود دارد که می تواند در اختیارگروههای دانش بنیان قرار گیرد و ما با مشوقهای لازم آمادگی واگذاری زمین به شرکت های دانش بنیان را داریم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها