امام جمعه تربت جام:

راز عزتمندی ارتش؛ تدین، کارآمدی، دانش‌ بومی و... برگرفته از قرآن است

امام‌جمعه تربت‌جام با تجلیل از حماسه‌آفرینی‌های ارتش در آیین باشکوه رژه ۲۹ فروردین این شهرستان بیان داشت: راز عزتمندی ارتش؛ تدین، کارآمدی، دانش‌افزایی بومی و... برگرفته از قرآن است و این‌گونه ارتشی باصلابت و اقتدار توأم با معنویت در دنیا بی‌نظیر است.
کد خبر: ۹۱۲۹۰۵۰
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲


به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام دکتر جواد طاهری در رژه باشکوهِآمادگی، دفاعی ورزمی غیور مردان ارتش در تیپ ۳۸ مستقل زرهی این شهرستان که با حضور امامان جمعه تشیع و تسنن، فرماندار، فرماندهان نظامی، انتظامی، امنیتی، مسئولان اجرایی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ارتشیان و قشر‌های مختلف مردمی برگزار شد، با تبریک روز ارتش به‌فرمان امام راحل گفت: در طول تاریخ ایران؛ ارتشی به عزتمندی این ارتش که پناه و ملجأ مردم و محرمان عالم باشد، سراغ نداریم، ارتشی با چنین اقتدار، عزت و تدین پشتوانه محکمی برای رهبری به‌عنوان سکان‌دار این انقلاب و نظام است.

 وی با اشاره به سرچشمه‌های عزت قرآنی با استناد به (آیه ۶۵ سوره یونس) وَ لا یَحْزُنْکَ قَوْلُهُمْ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمیعاً هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ افزود: عزت فقط از آن خدای بزرگ است و هر کس به این منبع عظیم الهی رو کند عزت می‌یابد و راز عزتمندی پیامبران، مؤمنین و ارتش انقلابی ما این است که رو به خدا کرده و از سرچشمه عزت الهی، اقتدار و صلابت گرفته است.

وی بابیان این مطلب که ارتش در ایجاد انقلاب اسلامی سهیم بوده است تصریح کرد: نافرمانی از فرماندهان طاغوت، خنثی کردن کودتای ۲۱ بهمن، پیوستن به امام در ۱۹ بهمن توسط نیروی هوایی ارتش، کمک و پیوستن به سیل انبوه ملت در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ازجمله افتخارات ارتش محسوب می‌شود.

امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به نقش ارزنده و مؤثر ارتش در بعد پیروزی انقلاب اضافه کرد: ارتشی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان صاحب و پاسدار آن، در سرکوب و خنثی‌سازی تجزیه‌طلبان و منافقان به‌ظاهر مردمی قائله‌های گلستان و آذربایجان غربی وعده‌ای که می‌خواستند به نام مردم به مردم و انقلاب نوپا ضربه بزنند که این‌گونه مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها برای ارتش هزینه در برداشت و عامل هجمه گسترده بحث انحلال ارتش و ترور بهترین امرای ارتش یعنی سپهبد شهید «محمدولی قرنی» توسط گروهک تروریستی «فرقان» و... شد.

حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: در گام سوم انقلاب نیز در جنگ تحمیلی و در دفاع مقدس ارتش با تقدیم ۴۸ هزار شهید گلگون‌کفن ازجمله شهیدان والامقام؛ نامجو، کلاهدوز، فکوری، شیرودی، صیاد شیرازی، آبشناسان، کشوری بابایی، ستاری و... که ذکر نام مبارک آنان در این ایام عبادت است حماسه‌آفرینی زیادی داشته است.

وی به صفات و ویژگی‌های برجسته ارتش جمهوری اسلامی از لسان رهبر معظم انقلاب به‌خصوص امدادرسانی به سیل‌زدگان اخیر اشاره و گفت: ارتش متدین‌تر، کارآمدتر از گذشته با دست‌یابی به تجربه، دانش‌افزایی بومی، مقتدر و متحد با دیگر قوای مسلح در خدمت نظام، مردم و رهبری فرزانه است.

 وی کمک به حفظ امنیت و کرامت بلاد اسلامی توسط ارتش آمریکا نسبت به ارتش ایران عزیز را غیرقابل قیاس برشمرد و افزود: ارتش آمریکا یک ارتش بی‌رحم، خون‌ریز و دشمن ملت‌ها و بلاد اسلامی است به‌طوری‌که به بهانه تعقیب و گریز یک تروریست عروسی مردم مظلوم افغانستان را به عزا تبدیل می‌کند و خود را مدافع اصلی حقوق بشر می‌نامد درصورتی‌که ارتش قهرمان جمهوری ایران اسلامی در آب‌های آزاد با بومی‌سازی امکانات و سازوبرگ نظامی و دفاعی خود از امنیت کشتی‌های تجاری و... سایر کشور‌ها دفاع می‌کند.

در ابتدای این مراسم فرمانده تیپ ۳۸ مستقل زرهی محمد رسول‌الله (ص) تربت‌جام با تبریک این روز و خوش‌آمد گویی به گزارشی از اقدام‌های مؤثر ارتش به در سیل‌زدگان اخیر کشور پرداخت و آمادگی این تیپ را برای کمک وامداد رسانی به مردم و دستگاه‌های دولتی این منطقه مرزی در بلایای طبیعی و... را اعلام کرد.

گفتنی است: همزمان با ۲۹ فرودین روز ارتش به‌فرمان امام خمینی (ره)، تیپ ۳۸ مستقل زرهی محمد رسول‌الله (ص) تربت‌جام متشکل از گردان‌های پیاده به همراه سازوبرگ نظامی و لجستیکی (سبک و سنگین) ضمن ادای احترام به کلام‌الله مجید و تمثال مبارک حضرت امام (ره) و فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای؛ آمادگی، توان، اقتدار و صلابت رزمی، دفاعی خود را با انجام رژه به نمایش گذاشتند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها