اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: افزایش میزان مشارکت عمومی در حوزه هایی نظیر فرهنگ، بهداشت، آموزش و سایر امور رفاهی از طریق جلب همکاری مردم و تعامل با صاحب نظران عرصه های مختلف از اهداف مهم شکل گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا به شمار می رود.
کد خبر: ۹۱۳۲۲۶۵
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
پیام استاندار اردبیل به مناسبت روز شوراها
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، متن پیام استاندار اردبیل که به مناسبت روز شورا‌ها صادر شده است به شرح زیر است:


بِسم الله الرَحمن الرَحیم

... وَ اَمرُهُم شُورا بَینَهُم ... (شورا-۳۷)

نهم اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی است که براساس فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شورا‌های محلی در شهر‌ها و روستاها؛ به عنوان روز شورا‌ها نامگذاری گردیده است.

افزایش میزان مشارکت عمومی در حوزه‌هایی نظیر فرهنگ، بهداشت، آموزش و سایر امور رفاهی از طریق جلب همکاری مردم و تعامل با صاحب نظران عرصه‌های مختلف از اهداف مهم شکل گیری شورا‌های اسلامی شهر و روستا به عنوان نهادی تصمیم گیر و نظارتی به شمار می‌رود.

امر شورا در آموزه‌های دینی از چنان جایگاهی برخوردار است که در قرآن مجید بر این مهم تاکید شده و پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) نیز بر انجام امور با مشورت و شورا توصیه فرمود: ه اند. در کشور ما نیز ارکان این نهاد اجتماعی که نمونه‌ای از مردم سالاری دینی است بنا به فرمایش رهبرمعظم انقلاب، بر حل عملگرایانه مشکلات مردم استوار است و قطعا این امر مسوولیت آور با کسب سرمایه اعتماد عمومی در فعالیت شورا‌ها امکان پذیر خواهد بود.

این جانب فرارسیدن روز شورا‌ها را به همه اعضای محترم شورا‌های اسلامی استان تبریک می‌گویم و امیدوارم با رعایت اصل تعامل و همکاری همه جانبه و بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در سطح استان؛ شاهد حل مشکلات و توسعه و آبادانی روزافزون استان سرافراز اردبیل باشیم.

اکبر بهنام جو
استاندار اردبیل
ارسال نظرات