خبرهای داغ:

نزدیکترین راه به تقوا، عدالت است

امام جمعه شاهرود گفت: نزدیکترین راه به تقوا، عدالت است.
کد خبر: ۹۱۳۳۷۰۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
نزدیکترین راه به تقوا، عدالت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در جلسه تفسیر قرآن کریم به میزبانی مسجد علی ابن الحسین (ع) شهرک گلبرگ شاهرود در سخنانی به اشاره به اصول اخلاق اجتماعی و فردی  در قرآن کریم اظهار کرد: یکی دیگر از اصول اخلاق اجتماعی که مهمترین اصل می‌باشد که بقیه اصول از آن منشعب می‌شود اصل عدالت است.
وی با اشاره به سوره مائده آیه ٨ که می‌فرماید (ای مومن این هر اقدامی که می‌کنید و هر کاری که انجام می‌دهید برای خدا باشد و اگر می‌خواهید شهادت بدهید به نفع یا به ضرر کسی، آن هم باید بر اساس عدالت باشد.) افزود: دشمنی شما را وادار نکند که از جاده عدالت خارج بشوید. عدالت بورزید که عدالت نزدیک‌ترین مسئله به تقواست.
امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: هیچ چیز به اندازه عدالت سفارش نشده است و رکن اساسی اصول اخلاق اجتماعی عدالت است.
وی ادامه داد: انسان باید عادل باشد تا آنجا که دشمنی با دیگران او را وادار به ظلم نکند. نزدیکترین راه به تقوا، عدالت است.
امینی با اشاره به سوره انعام آیه ١۵٢ که بیان می‌دارد اگر می‌خواهید حرف بزنید به عدالت باشد نه زیاد و نه کم. به مال یتیم نزدیک نشوید مگر به حق گفت: به خوبی و نیکی در گفتار باید شهادت به حق داد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان سوره نحل آیه ٩٠ گفت: خداوند در این آیه شما را به سه چیز امر می‌کند که اول آن عدل است و شما را امر می‌کند به نیکی و اولین نیکی که در قرآن سفارش شده است نیکی به پدر و مادر است.
وی اضافه کرد: خداوند سه چیز را هم نهی کرده است که فحشا، منکر و ستم کردن به خود و دیگران و خدا می‌باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها