سپاه و بسیج یک نیروی برآمده از انقلاب اسلامی هستند که شاکله‌ی آن برپایه حمایت مردمی استوار است.
کد خبر: ۹۱۳۴۰۲۲
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، تقارن هفته معلم با هفته عقیدتی سیاسی فرصتی مغتنم است تا عملکرد سپاه و بسیج در این حوزه مورد توجه قرارگیرد و ازفعالان این عرصه تقدیر به عمل آید.
 
سپاه و بسیج یک نیروی برآمده از انقلاب اسلامی هستند که شاکله‌ی آن برپایه حمایت مردمی استوار است؛ لذا سپاه در تمام مشکلات و دغدغه‌های مردم در کنار آن‌ها حضور داشته و لحظه‌ای برای شکوفایی و اعتلای نظام ازهیچ تلاشی دریغ نکرده است.

در هفته عقیدتی سیاسی هم فرصتی فراهم شده تا عملکرد این نهاد مقدس علاوه برحوزه‌های نظامی، اقتصادی محرومیت زدایی به فعالیت‌های این نهاد مقدس در حوزه عقیدتی و سیاسی هم پرداخته شود.

سپاه در این ۴۰ سال از عمر بابرکت نظام ثابت کرده در هرحوزه اگر به این نهاد انقلابی اعتماد شودبر اساس روحیه جهادی، اعتماد به جوانان انقلابی و اعتقاد راسخ به امداد و نصرت الهی که در تار وپود این نهاد انقلابی ساری و جاری است از آن سربلند بیرون آمده و به دستاورد‌های کم نظیری دست یافته است.

امروز عملکرد سپاه در حوزه نظامی با پیشرفت‌هایی که داشته چه در صنایع نظامی و چه در میدان مبارزه با استکبار و ایادی آن در جنگ هشت ساله تحمیلی و جنگ با گروه‌های تکفیری مولد آمریکا و هم پیمانان آن موفق عمل کرده که دوستان از آن خوشحال و دشمنان از آن عصبانی و ناراحت هستند. به طوری که رئیس جمهور آمریکا در روز پاسدار این نهاد انقلابی را تروریست اعلام کرد که اوج عصبانیت و شکست آنهارا نشان می‌داد در حوزه اقتصادی و محرومیت زدایی هم عملکرد سپاه بی نظیر است وچه در خودکفایی کشور به اقلام و صنایع استراتژیک و چه در کمک به محرومان و عمل درزمان وقوع بلایای طبیعی عملکرد سپاه قابل ذکر و چشمیگر است.

اما در حوزه عقیدتی و سیاسی هم از اول انقلاب با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و جنگ نرمی که آن‌ها برعلیه انقلاب اسلامی خصوصا بعد از جنگ تحمیلی از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب و فضای مجازی راه انداخته اند عملکرد سپاه در این حوزه‌ی نرم هم مثل حوزه جنگ سخت عملکردی قابل قبول می‌باشد.

سپاه با پرورش انسان‌های متعهد مومن، ایثارگر، مجاهد، متخصص که رویش‌های انقلاب هستند به مقابله با تهدید‌های فرهنگی و نرم استکبار و صهیونیسیم پرداخت، نتیجه این جنگ نرم و نامرئی از دید آن‌ها باید بعد از این همه سال، جوانان این عصر ما جوانانی باشند که هیچ تعهدی به انقلاب نداشته باشند، اما عرصه جبهه مقاومت نشان داد که جوانان متولد دهه شصتی و هفتادی که اوج تهاجم فرهنگی بود چه حماسه‌های بی نظیری آفریدند امثال شهید دهقانی نیا، شهید آقایی‌ها شهید بلباسی‌ها و... و گل سرسبد این شهدا شهید حججی با شهید شدنشان انقلابی دیگر در درون انقلابمان ایجاد کردند این نتیجه مبارزه نرم فرهنگی و عقیدتی و سیاسی ما در مقابل دشمنانمان بود در این سال هم با عنایت به توصیه‌های موکدمقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب که سند پیشرفت نظام در تمام حوزه هااست و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری دردیداراخیرشان بافرهنگیان که فرمودند: دشمن در تمام حوزه‌ها آرایش جنگی گرفته سپاه هم باید در حوزه عقیدتی و سیاسی با ایجاد نهضت روشنگری و بصیریت افزایی توطئه دشمنان را نقش برآب نموده و اجازه نفوذ به فرصت طلبان قدرت طلب و ثروت اندوز ان که فقط به دنبال منافع خود هستند ندهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنارملت انقلابی ایران با حفظ وحدت و انسجام و تبعیت از ولایت فقیه و توسل به ریسمان الهی موجبات پیروزی و تداوم مسیر انقلاب را هموارتر خواهند نمود و دشمنان انقلاب راکه ازطریق تهدید، تحریم و عناصرشان در درون کشور که به فکر سست کردن مردم و شکستن اراده آن‌ها هستند شکست خواهند داد و تا پیروزی نهایی انقلاب اسلامی ودادن پرچم این انقلاب با دستان مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی این انقلاب یعنی امام زمان (عجج) از هیچ تلاشی دریغ نخواهندکرد.

الله بخش نجفی هادی سیاسی از شهرستان پارس آباد

ارسال نظرات