امام جمعه خلیل آباد:

امروز نوبت دنیا است که به تعهدات خود در برجام عمل کند

خطیب جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه دیگر جایی برای مدارا با غرب باقی نمانده است، گفت: اروپایی‌ها ناچارند یا همراهی با کاخ سفید داشته باشند یا حفظ منافع ایران را مطابق برجام پیش بگیرند و امروز نوبت دنیا است که به تعهدات خود عمل کند.
کد خبر: ۹۱۳۶۶۲۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸

 



به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی ناهیدی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خلیل‌آباد با اشاره به پیام قاطعانه برجامی ایران به اروپا و آمریکا، اظهار داشت: دیگر جایی برای مدارا با غرب باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه با خارج شدن آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی تصمیم به کاهش تعهدات خود در برجام گرفت و این تصمیم به کشور‌های عضو اعلام شد، خاطرنشان کرد: برجام در بند‌های ۲۶ و ۳۶ به کشور ما حق داده که اگر کشور‌های دیگر به تعهدات خود عمل نکردند جمهوری اسلامی می‌تواند به تعهدات خود را به صورت جزعی یا کلی عمل نکند.

خطیب جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه هم‌اکنون ایران، ذخیره سازی خود را به دیگر کشور‌ها ارسال نمی‌کند، تصریح کرد: اروپایی‌ها ناچارند یا همراهی با کاخ سفید داشته باشند یا حفظ منافع ایران را مطابق برجام پیش بگیرند و امروز نوبت دنیا است که به تعهدات خود عمل کند.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: کاهش تعهدات به معنای خروج از برجام نیست و به هر میزان که اروپایی‌ها به برجام متعهد بمانند ایران هم به همان اندازه، نه کمتر نه بیشتر متعهد خواهد ماند.

 

مساجد نقش اساسی در شکل گیری هویت انسان دارند

ناهیدی در ادامه با اشاره بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در رابطه با محوریت بخشیدن به مسجد، عنوان کرد: محوریت بخشید به مساجد از جمله هنر‌های امام راحل بوده است و مسجد پایگاه انواع فعالیت‌های اجتماعی است که نقش اساسی در شکل گیری هویت دارد.

وی در پایان با بیان اینکه باید غبار روبی از ظرفیت‌های این نهاد انسان ساز صورت گیرد تا ثمرات ارزشمندی را به همراه داشته باشد، تشریح کرد: مسجد پایگاه عبادت، محل برگزاری جمعه و جماعات، پایگاه اطلاع رسانی و… است که باید بیش از گذشته در باب مساجد سرمایه گذاری و برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم نقش مطلوب مسجد را به دست بیاوریم.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها