خبرهای داغ:

آسیب‌های معدن بوکسیت تاش باید جبران شود/اگر واقعاً این معدن خطری ندارد دستگاه‌های مربوط به صراحت آن را اعلام کنند

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه آسیب های معدن بوکسیت تاش باید جبران شود گفت: اگر واقعاً این معدن خطری ندارد دستگاه‌های مربوط به صراحت آن را اعلام کنند.
کد خبر: ۹۱۴۳۸۹۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
آسیب‌های معدن بوکسیت تاش باید جبران شود/اگر واقعاً این معدن خطری ندارد دستگاه‌های مربوط به صراحت آن را اعلام کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای پیامبر اکرم (ص) این شهر با بیان اینکه مردم شاهرود مخالف فعالیت‌های معدنی نیستند اما این امر نباید تخریب بیش از اندازه برای شهر داشته باشد، اظهار کرد: معدن کاری با وجود تخریب‌های بیش از اندازه با تهدید زیست محیطی نباید در تضاد باشد و می‌بایست به گونه‌ای صورت گیرد تا آینده مردم و نسل جدید حفظ شود.
وی با بیان اینکه استحصال از معدن باید دارای حساب و کتاب باشد، اضافه کرد: این آسیب‌های معدن بوکسیت تاش باید جبران شود و اگر دارای خطرات جدی برای سلامت مردم است ادامه فعالیت این معدن ارزش ادامه ندارد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه معدن بوکسیت تاش دارای خطراتی برای ادامه نسل مردم شاهرود است، گفت: می‌بایست بدون در نظر گرفتن احساسات اگر واقعاً این معدن خطری ندارد دستگاه‌های مربوط به صراحت آن را اعلام کنند.
امینی با بیان اینکه سرمازدگی به مدت دو سال پیاپی در شاهرود اتفاق افتاده و باید رفع مشکلات مردم و کشاورزان در اولویت باشد، تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم تا پیگیر جبران خسارات وارده به بخش کشاورزی شهرستان باشند.
وی بیان کرد: مردم شاهرود علاوه بر کمک به سیل زدگان می‌بایست اهالی روستای حسین آباد کالپوش را در همسایگی خود حمایت کنند چرا که قریب به ۱۰۰ خانه در این منطقه دچار آسیب شده که نیازمند کمک‌های مسئولان و مردم است.
امینی با اشاره به موضوع تحقق شعار سال و بابیان اینکه وجود مشکلات اقتصادی موجود را می‌توان با همکاری مسئولان و مردم پشت سر گذاشت، افزود: مردم با پرهیز از خریدهای هیجانی، عدم خرید جنس قاچاق و اعلام فساد و قاچاق می‌توانند در این زمینه بسیار مؤثر عمل کنند.
امام جمعه شاهرود در ادامه بابیان اینکه ما که مذاکره با آمریکا را تجربه کرده و نتیجه آن را دیدیم نباید دوباره از مذاکره با آنها دم بزنیم، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون به غیر از آمریکا و اسرائیل با همه کشورهای دنیا مذاکره و مراوده داشته و داریم اما آمریکا می‌خواهد با اقتدار مردم ایران معامله کند.
امینی تصریح کرد: امنیت و اقتدار نظامی ایران قابل مذاکره نیست و آمریکا تا زمانی آدم نشود و این روند بدعهدی، خیانت و خلاقیت خود را ادامه دهد با آنها مذاکره‌ای نخواهیم داشت زیرا آنها را خائن و نامشروع می‌دانیم.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان به جوان گرایی در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند و می‌بایست این نکته یعنی استفاده از افراد با تجربه خستگی ناپذیر و شجاع در اولویت کار قرار گیرد و از سویی مسئولان نیز لغزش‌های جوانان را تحمل و فرصت اقدام به آنها را دهند.
امام جمعه شاهرود بابیان اینکه آمریکا و اسرائیل به دنبال معامله قرن هستند، گفت: در این معامله عدم حضور فلسطینی‌ها در فلسطین جدید بدون داشتن ارتش ذکر شده است و تا توانستند آنها را مورد آزار قرار دادند.
امینی تصریح کرد: حضور مردم در روز جهانی قدس مهر رد بر این طرح ننگین معامله قرن خواهد زد و نخواهیم گذاشت آمریکا و اسرائیل به این هدف شوم خود دست یابند.
وی افزود: استکبار جهانی سال‌ها است نسبت به منطقه طمع دارد و مرکز نقشه‌های شیطنت آمیز خود را در خاورمیانه قرار داده است که بیشترین لطمه را مردم مظلوم فلسطین دیدند و می‌خواهند این طرح معامله قرن را در منطقه عملیاتی کنندکه با حضور مردم به این خواسته خود نخواهند رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها