سید ساجد یعقوبی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: اهرم‌های لازم برای جلوگیری از انحراف طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات اشتغال‌زا در استان اردبیل مشخص شده است.
کد خبر: ۹۱۴۴۷۵۳
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، قاسم رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری در اردبیل اظهار داشت: مسیر روشن شفافیت در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و نظارت مستمر به طور قطع نقش مهمی در راستای جلوگیری از بروز هرگونه فساد و انحراف خواهد داشت.

وی نظارت بر طرح های اشتغالزا از سوی این وزارت را نشان از عزم جدی برای مقابله با فساد دانست و گفت: تشکیل کمیته‌های استانی و کمیته‌های شهرستانی در راستای نظارت از طرح های مشخص از سوی دفتر معاونت اشتغال و کارآفرینی این وزارت نقش اساسی در جلوگیری از انحراف این طرح‌ها و هدر رفت منابع خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه تمامی طرح‌ها به صورت ویژه و با دقت در کمیته‌های فنی و کارگروه اشتغال استان بررسی و ارزیابی شدند، افزود: با توجه به حجم گسترده متقاضیان دریافت این تسهیلات، حداکثر تلاش لازم در راستای پایش طرح‌ها برای نیل به اشتغال پایدار و با توجیه فنی بالا توسط این اداره کل و دستگاه های بخشی در این طرح به عمل آمد.

رحیمی با بیان اینکه اهرم‌های لازم برای جلوگیری از انحراف طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات اشتغال‌زا مشخص است، تصریح کرد: اعطای مرحله به مرحله تسهیلات توسط بانک‌ها با توجه به روند عملیات و احداث طرح‌ها، نظارت مستمر چندجانبه و تامین وثایق و تضامین از سوی صاحبان طرح ها از اهرم‌های پیش بینی شده در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه در عمل به قانون با هیچ شخصی تعارف نخواهیم داشت، بیان کرد: در صورت محرز شدن انحراف یا عدم انجام تعهدات، صاحبان این طرح‌ها ملزم به بازگرداندن تسهیلات دریافتی با سود 18 درصد هستند.

رحیمی گفت: شفافیت به عنوان یک رویکرد مهم نیاز اصلی کشور در شرایط کنونی است که این امر در ماه‌های اخیر با انتشار فهرست یک هزار و 420 نفری از اعضای هیئت‌ مدیره شرکت‌های سازمان بازنشستگی و صندوق بازنشستگی کشوری، راه‌اندازی سامانه‌هایی با هدف شفاف‌سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات در معاونت تعاون، معاونت اشتغال، سازمان سازمان بهزیستی ، شستا و صندوق بازنشستگی کشور، انتشار فهرست اسامی دریافت‌کنندگان هفت هزار میلیارد تومان از تسهیلات در قالب برنامه اشتغال روستایی و عشایری، تأسیس کمیته دائمی شفافیت توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه ضرورت دارد اعتبار یارانه تسهیلات اشتغال فراگیر تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: پیش بینی اعتباری یارانه تسهیلات اشتغال فراگیر ضروری است.

ارسال نظرات