خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

کمک بلاعوض نداریم، اشتغال زایی محور خدمت رسانی است

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: سیاست محرومیت زدایی را بدون توجه به اشتغال زایی ناموفق می دانیم بنابراین کمک بلاعوض در کمیته امداد نداریم چراکه امداد رسانی در کمیته امداد بر محور اشتغال زایی استوار است.
کد خبر: ۹۱۴۸۴۰۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،  مجید مومنی در سفر یک روزه به الموت غربی، در بازدید از چند طرح اشتغال و مسکن بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در گذشته با توجه به شرایط نیازمندان به آنان کمکهای معیشتی پرداخت می کرد..
وی ادامه داد: اما سالهاست که زمینه و بستر مناسب برای رفع محرومیت با سیاست های تشویقی و ارتقایی فراهم شده است از این رو این نهاد از روش تواندهی عبور کرده و سیاست توانمندسازی مددجویان پیگیری می کند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: سیاست محوری این نهاد توانمندسازی مددجویان از طریق آموزش مهارت و ارائه تسهیلات مرتبط و یا بکارگیری افراد در واحدهای تولیدی به تناسب استعداد و توان افراد است.
وی تصریح کرد: سیاست محرومیت زدایی را بدون توجه به اشتغال زایی ناموفق می دانیم بنابراین کمک بلاعوض در کمیته امداد نداریم چراکه امدادرسانی در کمیته امداد بر محور اشتغال زایی استوار است.
مومنی با اشاره به بسته تشویقی این نهاد برای کارفرمایان اظهارکرد: این نهاد به اشتغال مددجویان به عنوان شعار نگاه نمی کند بلکه مسئولان ادارت مختلف کمیته امداد در بخش ها و شهرهای مختلف باید به میزان اشتغال ایجاد شده برای مددجویان پاسخگو باشند.
وی خاطرنشان کرد: نمی شود از محرومیت زدایی سخن گفت و مددجو همچنان به کمک دیگران نیاز داشته باشد؛ توانایی محرومان باید شناسایی شده و از طریق آموزش مهارت فنی و حرفه ای در بازار کار وارد شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده اعلام کرد: سال گذشته سه هزار و 914 نفر از مددجویان از برنامه آموزش مهارت آموزی این نهاد در استان قزوین بهره مند شدند که برای این منظور بیش از 427 میلیون تومان هزینه شده است.
وی تصریح کرد: هر مددجو آموزش دیده و یا دارای مهارت فنی می تواند 20میلیون تومان تسهیلات دریافت کند که در این بخش اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال با مشاغل تولیدی است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها