خبرهای داغ:
کارشناس هپاتیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد:

اجرای موفق واکسیناسیون هپاتیت B برای اهدا کنندگان مستمر خون در استان قزوین

تا پایان اردیبهشت ماه سال 1398 تعداد 10 هزار و 506 نفر از اهداکنندگان مستمر خون(افراد 29 سال به بالا)، تحت پوشش واکسیناسیون هپاتیت B قرار گرفتند و تعداد 20 هزار و 552 دُز واکسن تزریق شد. بر این مبنا، بالغ بر 84 درصد این افراد، نوبت دوم واکسن خود را نیز دریافت کرده اند و البته این طرح برای انجام نوبت سوم، همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۱۴۹۹۶۵
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر بهزاد نجف پور، کارشناس هپاتیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان این مطالب، گفت: هپاتیت ویروسی، یک مشکل بهداشتی جهانی است که هیچ کشوری اعم از فقیر و غنی از آن در امان نیست و ایران در حال حاضر جزو کشورهای با شیوع نسبتا پایین هپاتیت B به شمار می رود.
شیب کاهشی شیوع عفونت ویروسی هپاتیت B
وی بیان کرد: با توجه به انجام برنامه واکسیناسیون همگانی از سال 1372 و برگزاری دو بسیج واکسیناسیون برای متولدین 1368 تا 1372 همان گونه که انتظار می رفت، شیوع عفونت ویروسی هپاتیت B در ایران، دارای شیب کاهشی بوده و در حال حاضر به کمتر از 1.5 درصد رسیده است.

کارشناس هپاتیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: مطابق استراتژی جهانی برای حذف هپاتیت های ویروسی تا سال 2030 و رسیدن به هدف به صفر رساندن خطر انتقال بیماری های قابل انتقال از خون و فراورده های خونی، تفاهم نامه ای، بین سازمان انتقال خون ایران و مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور واکسیناسیون بر علیه ویروس هپاتیت B در گروه اهدا کنندگان مستمر خون برای متولدین 1فروردین68 به قبل( 29 سال به بالا)، منعقد شد.

این کارشناس با گفتن اینکه این طرح از مهر ماه سال 97 شروع شد و در استان قزوین، نشست های هماهنگی های با سازمان انتقال خون استان برگزار و مقرر شد علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت منتخب در سطح استان، در اداره کل آن سازمان پایگاهی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه برای تزریق نوبت اول واکسن مذکور بر پا شود؛ گفت: بر این مبنا، هماهنگی با شبکه های بهداشت شهرستان ها، طراحی فرم ها، تامین واکسن و سرنگ مورد نیاز برای اجرای طرح مذکور انجام شد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها