فرماندار خلیل‌آباد:

کمیته‌های «حفظ آثار» و «نشر ارزش‌های دفاع مقدس» باید در خلیل‌آباد تشکیل شود

فرماندار خلیل‌آباد با بیان اینکه دو کمیته برای "حفظ آثار" و "نشر ارزش‌های دفاع مقدس" باید در سطح شهرستان تشکیل شود، گفت: جانبازان و آزادگان بهترین گنجینه‌هایی هستند که می‌توانند در تدوین دانشنامه دفاع مقدس شهرستان کمک کنند.
کد خبر: ۹۱۵۰۴۰۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، ابوالفضل فتوحی در نشست ستاد هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: خلیل آباد درصد بیشتری نسبت به برخی از شهر‌هایی با جمعیت بیشتر سردار شهید دارد و این نشان از وجود یک شهر مذهبی، ولایت مدار و شهید پرور است

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد نیز افتخار میزبانی از ۴ شهید گمنام دارد، خاطرنشان کرد: شهدای گمنامی در دو مرحله در سال‌های ۹۵ و ۹۶ در شهر‌های خلیل آباد و کندر تشییع و تدفین شدند که به لحاظ اجرای فیزیکی نیز مقداری در شهر کندر انجام شده است، ولی در شهر خلیل آباد نیز عملیات اجرایی در محل تدفین انجام نشده است.

فرمانده سپاه خلیل آباد با بیان اینکه بسیاری از مراسم شهرستان در ایام مناسبتی در جوار گلزار شهدای گمنام برنامه ریزی می‌شود، ابراز کرد: نقشه ۳ المان برای گلزار شهدای گمنام شهر خلیل آباد با همکاری شهرداری و شورای شهر طراحی به استان ارسال شده است

ابراهیم قاسم پور در این نشست اظهار داشت: دو کمیته برای “حفظ آثار” و “نشر ارزش‌های دفاع مقدس” باید در سطح شهرستان تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه هر کس در این جغرافیا تنفس می‌کند به شهدا مدیون است و همه در قبال حفظ مقام و منزلت آن‌ها وظیفه‌داریم، خاطرنشان کرد: در جهت تدوین دانشنامه دفاع مقدس شهرستان خلیل‌آباد افراد توانمند که دست‌به‌قلم هستند شناسایی شوند و حمایت لازم از آن‌ها صورت گیرد.

فرماندار خلیل‌آباد با بیان اینکه جانبازان و آزادگان بهترین گنجینه‌هایی هستند که می‌توانند در تدوین دانشنامه دفاع مقدس شهرستان کمک کنند، تصریح کرد: نوآوری لازم در بحث المان‌های شهدای گمنام باید صورت گیرد و تشکیل کمیته جذب کمک‌های مردمی در این زمینه لازم است.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: خلیل‌آباد با ۲۵۸ شهید و بیش از ۴۰۰ جانباز و آزاده بستر فرهنگی لازم را دارد و باید ساماندهی صورت گیرد و دفتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز می‌تواند در این ساماندهی مثمر ثمر باشد.

قاسم پور عنوان کرد: ظرفیت‌های مختلف در بدنه شهرستان می‌توانند در این دفتر جذب شوند و دین خود را به شهدای گران‌قدر ادا کنند.

نبود مکانی برای نگهداری آثار به‌جای مانده از شهدا، از دغدغه‌های بنیاد شهید خلیل‌آباد است

محسن رزمی در این نشست با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نیز یکسری دغدغه‌های مشترکی دارند، اظهار داشت: جانبازان، آزادگان و بازماندگان شهدا نیز ازجمله گنجینه‌های بزرگ دفاع مقدس هستند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر نیز سرعت از دست دادن گنجینه‌های بزرگ دفاع مقدس بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: از سال ۸۶ تا به امروز نیز نیمی از والدین شهدا در سطح شهرستان را به دلیل بیماری یا کهولت سن از دست داده‌ایم و در یکی و دو سال اخیر نیز این سرعت بیشتری گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خلیل‌آباد با اشاره به اینکه این روند کار جمع‌آوری مستندات شهدا و دفاع مقدس را سخت‌تر می‌کند، تصریح کرد: جمع‌آوری آثار به‌جامانده از شهدا یکی دیگر از دغدغه‌های بنیاد شهید است، ولی این دغدغه را نیز داریم که زمانی که این آثار جمع‌آوری شد در کجا نگهداری شود.

وی با بیان اینکه تولید آثار، فیلم‌ها، برگزاری یادواره‌ها و جذب مخاطب باید در دستور کار باشد، اذعان کرد: باید برنامه‌ریزی لازم برای جذب نسل جدید را داشته باشیم و این بسیار حائز اهمیت است.

رزمی با اشاره به اینکه یادواره‌ها گام مؤثری در جذب مخاطب به‌خصوص نسل جدید است، عنوان کرد: نیاز تنوع برنامه‌ها در برگزاری یادواره‌های داریم تا مخاطب بیشتری را جذب کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها