مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع):

مجموعه نظارت چشم بینای حوزه نمايندگي ولي فقيه در یگان‌های مختلف سپاه است/ شبهه اگر باقی بماند تبدیل به توده سرطان فکری می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) گفت: مجموعه نظارت چشم بینای حوزه نمايندگي ولي فقيه در یگان‌های مختلف سپاه است و شما مسئولین نظارت نقش بسیار ارزشمندی در حراست و پاسداری از نیرو‌هایی دارید که در سپاه مشغول به خدمت هستند.
کد خبر: ۹۱۵۱۱۸۴
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین برهان باقری در همایش یک روزه مسئولین نظارت و بازرسي استانی اظهار داشت: مجموعه نظارت چشم بینای حوزه نمايندگي ولي فقيه در یگان‌های مختلف سپاه است و شما مسئولین نظارت نقش بسیار ارزشمندی در حراست و پاسداری از نیرو‌هایی دارید که در سپاه مشغول به خدمت هستند.

وی افزود: اگر سپاه می‌درخشد و مایه آبرو و عزت است به خاطر این است که مجموعه سالمی است اگر غیر از این بود از داخل هجمه‌های زیادی به این مجموعه وارد می‌شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) فلسفه وجودی نظارت را رفع مشکلات موجود در سپاه دانست و گفت: امروزه که شاهد برخی مفاسد اقتصادی در کشور هستیم سپاه در این زمینه کمترین مشکل را دارد. شاهد هستیم رئیس جمهور با اقدامات قرارگاه خاتم توانست سرش را بالا بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در نظارت دو وظیفه داریم اول نظارت بر خود و دوم نظارت بر مجموعه که نظارت بر خود از اولویت برخوردار است چرا که اگر نظارت بر خود نباشد اقدامات شما بر دیگران تاثیری نخواهد داشت. هر چه مسئولیت سنگین‌تر باشد مراقب از خود بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین باقری تصریح کرد: عملکرد برخی آقایان و مسئولین باعث دلزدگی مردم از دین می‌شود. در مورد رهبری دشمنان اذعان به عظمت و سلامت زندگی ایشان دارند. آمریکایی‌ها صحبت‌های رهبری را فهمیدند ولی برخی مسئولین کشورمان فرمایشات معظم له را درک نکردند. جان کری به ظریف می‌گوید کاش ما رهبری مثل رهبر شما را داشتیم.

وی ادامه داد: مسئولین چینی اعتقاد به رهنمو‌دهای رهبری داشتند که اگر این اعتقاد را مسئولین ما داشتند بسیاری از مشکلات ما حل می‌شد. پوتین رئیس جمهور روسیه مترجمی را قرار داده تا همه صحبت‌های رهبری را برایش ترجمه کند چرا که می‌داند فرمایشات رهبری برای او نیز مفید خواهد بود.

وی ضمن تاکید به رفع شبهات توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: شبهه اگر باقی بماند تبدیل به توده سرطان فکری می‌شود و او را از دین خارج می‌کند. اگر شما می‌خواهید مومن باقی بمانید باید اول مراقب خودتان باشید و سپس از خانواده خود مراقبت کنید.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: در مسئله نظارت دیگران انتظار می‌رود اگر به کسی تذکر می‌دهیم خود نیز اهل عمل باشیم، چرا اگر کسی برای دیگران به روی منبر رود و تذکر دهد، ولی خودش اهل عمل نباشد دچار قساوت قلب می‌شود.

وی در ادامه مطلب فوق به فرمایش حضرت علی (ع) اشاره کرد که فرمودند: «به خداقسم شما را توصیه به کاری میکنم که خودم جلوتر از شما به آن عمل کردم و شما را نهی از معصیتی نکردم مگر اینکه قبل از آن خود من هم تن به آن گناه ندادم». حضرت علی (ع) معصوم از گناه و خطا هستند و این توصیه فقط برای ماست.

باقری تاکید کرد: ما متصدی سلامت نیرو‌ها و سازمان هستیم بنابراین ما باید در این عرصه مراقب خودمان باشیم و همواره از خدا کمک بخواهیم.

وی در پایان گفت: مسئله پیشگیری مقدم بر برخورد است همان رفتاری که با فرزندان خودمان داریم، برای مجموعه سپاه باید داشته باشیم. سپاه مولود انقلاب است و باید برایمان از فرزندان مان مهم‌تر باشد و باید با خیرخواهی به سمت پیشگیری از تخلف برویم.

اضافه می شود در ادامه همایش یک روزه مسوولین نظارت و بازرسي استانی در مشهد مقدس جلسه پرسش، پاسخ  و رفع ابهامات موجود برگزار و با جمع بندی اولویت ها و برنامه های سال 98 پایان يافت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار