خبرهای داغ:

تحریم رهبر انقلاب نهایت عجز استکبار/پیام شهدا عزت و ایستادگی جامعه

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه تحریم رهبر انقلاب آخرین تیر دشمن و نهایت عجز آنان است گفت: پیام شهدا عزت و ایستادگی جامعه در برابر استکبار برای پیروزی نهایی است.
کد خبر: ۹۱۵۱۳۲۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
تحریم رهبر انقلاب نهایت عجز استکبار/پیام شهدا عزت و ایستادگی جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسینعلی سعدی در یادواره ۷۴ شهید شهر کلاته خیج بخش بسطام شهرستان شاهرود در حسینیه اعظم این شهر در سخنانی با اشاره به آیات قرآن در باب شهدا اظهار کرد: در یادواره شهدا باید بازخوانی کنیم سیره شهدا را و پیامی که یادواره شهدا برای نسل جدید دارد در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی و بازخوانی سیره شهدا را مورد توجه قرار دهیم.
وی با اشاره به سوره آل عمران و آیه‌ای که در باب شهدا است گفت: چرا شهید زنده است و نه مرده است و از مبانی بنیادین قرآن است و در آیه‌ای دیگر می‌فرماید حق ندارید به شهید مرده خطاب کنید چرا که مرده تاثیر در دنیا ندارد، اما شهید زنده است، چون اثرگذار در جامعه ایمانی است و علم هدایت را نمی‌گذارد در جامعه به زمین بیفتد.
رئیس دانشگاه امام صادق (ع) خاطر نشان کرد: شهید زنده است، چون بالاترین صعود یک انسان را طی کرده است و «عندربهم» است و پایان رشد یک انسان را شهید بدست آورده است.
وی با بیان اینکه رسول خدا می‌فرماید «قطره اول خون شهید که به زمین می‌ریزد عروج روح آغاز و پرونده خطا‌ها بسته می‌شود» افزود: شهدا نزد خدا روزی دائمی دارند و خوشحال هستند و نسل جوان ما باید بداند که شهید زنده است و نزد خدا روزی می‌خورد و راهبرد دشمنان را شهدا نقش برآب می‌کند که از گذشته پیمان نشدن و به آینده امیدوار بودن است.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شهدا از گذشته خوشحال هستند و این راه روشن شهدا به تعبیر آیه قرآن، شهیدان دائما با جامعه در ارتباط هستند و از استقامت ملت خوشحال می‌شوند و یک پیام بشارت می‌دهند که معامله‌ای که کردیم برد بود و ما پشیمان نیستیم و همه رزمندگان اسلام صادقانه با خدا معامله کردند که عده‌ای شهید شدند و عده‌ای هم منتظر هستند تا عاقبتشان خوش و درخشان شود.
سعدی با بیان اینکه شهدا تبدیل نعمت نکردند افزود: شهدا عهد و نعمت خدا را تبدیل نکردند، اما عده‌ای تبدیل نعمت کردند و به خاتم الانبیا (ص) اتهام زدند که در مدیریت قصور دارد و ولایت را در جامعه مشخص نکرده است و برای دفاع از جریان ولایت شهدا به میدان آمدند
وی ادامه داد: از مهمترین منشورات انقلاب اسلامی بیانیه گام‌دوم است که الزامات چله دوم انقلاب اسلامی چیست و دستگاه‌های تبلیغاتی در فضای مجازی با پول‌های کثیف و ذهن‌های کوتاه نسل جوان را نسبت به گذشته پشیمان کند، اما شهدا عزت برایشان مهم بود که آن را حفظ کردند در برابر ظالمان.
رئیس دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به داستان‌های قرآن در باب تقابل جبهه کفر و ایمان خاطر نشان کرد: پیام شهدا مذاکره با استکبار نیست و درس تاریخ هم این نیست و باید گذشته را دید که استکبار با ایمان و اسلام همیشه در تقابل است و در داستان‌های اخیر دانشجویان مرتبط با رشته‌های هسته‌ای را تحریم کردند و ادعای آزادی و روشنفکری را دارند و تمام قواعد بین المللی را زیر پا می‌گذارند و این‌ها عهد ندارند.
وی با تاکید بر اینکه پیام شهدا، پیام عزت است گفت: شهدا با دست خالی مقابل اجماع جهانی ایستادند و پیروز شدیم و این وعده الهی است و حالا عده‌ای تلاش می‌کنند که پشیمان سوزن و معادلات ما تغییر دهیم و این منطق شهدا نیست و کج فهمیده اند.
سعدی اضافه کرد: دشمن تمام تلاش خود را برای مهار ایران کرده است حتی هواپیمای مسافربری ما را هدف قرار دادند و ولایت جریان تمدن ساز است و شیطان چقدر عصبانی شده است از ما که رهبر جهان تشییع را تحریم می‌کند و این یعنی منطق پیروز و قوی مردم و سردرگمی دشمنان.
وی ادامه داد: شهدا امروز تاکید دارند از گذشته اندوه و نسبت به آینده ناامیدی نداشته باشد و پیروز نهایی شما هستید و پیام این محافل شهدا عزت و تسلیم ناپذیری را به جهان مخابره می‌کند و نسل چهارم ما استوارتر از شهدا گام بر خواهند داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها