خبرهای داغ:

حقوق بشر آمریکا فریب دنیا/سقوط پهپاد هشدار جدی به استکبار جهانی

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه آمریکا تنها ظاهر خوب و باطن فریبنده دارد و‌ حقوق بشر آنها فریب دنیاست گفت: سقوط پهپاد به کشورهایی نظیر اسرائیل هشدار خوبی داد که ایران با احدی شوخی ندارد.
کد خبر: ۹۱۵۱۴۳۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
حقوق بشر آمریکا فریب دنیا/سقوط پهپاد هشدار جدی به استکبار جهانیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه مسئله سقوط پهپاد فوق مدرن آمریکایی که ازنظر تجهیزاتی و امکاناتی در نوع خود خصوصیات ویژه‌ای داشت، تأثیر بسیار زیادی در ایران و جهان بر جای گذاشت، بیان کرد: اصابت تنها یک موشک به چنین پهپادی اقتدار ایران و همت بلند نظامیان کشور را به همه دنیا اثبات کرد.
وی بابیان اینکه آمریکا در مقابل این اقدام ایران ابتدا و سپس اعتراف و فرافکنی کرد که در منطقه هوایی ایران حضور نداشته و در فضای بین‌المللی بوده است، افزود: این اعترافات آمریکا شکست مفتضحانه و غرور کاذبی که درباره تجهیزات خودشان در همه دنیا داشتند برملا کرد و اقتدار ملت ایران را نشان جهانیان داد.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه سقوط پهپاد به کشور‌هایی نظیر اسرائیل هشدار خوبی داد که ایران با احدی شوخی ندارد، ابراز داشت: این رویداد تاریخی برای این کشور‌های که تجهیزات نظامی آمریکا آن‌ها را ترسانده بود پیامی روشن داشت که آمریکا در ساخت تجهیزات خود توانمند نیست و تنها به فکر ساخت و فروش آن به سایر کشور‌ها و پر کردن جیب خود است.
امینی بابیان اینکه سقوط پهپاد، خفت دشمن با عملیاتی بسیار کوچک را نشان داد که این تنها یک قطره از دریای بیکران اقتدار ملت ایران است، تصریح کرد: برای ایران دوستان نیز به اثبات رسید که مقاومت بی‌دلیل نیست و برای کسانی که قبله آن‌ها آمریکا است نیز پیام داشت.
وی افزود: در بحث معامله قرن و نشست سران برخی کشور‌های عربی در باطن وطن‌فروشی سرزمین مادری و در ظاهر ساخت فلسطین جدید است، درواقع فلسطینی که در آن مردم حق خرید زمین و ورود به آن ندارند و این کمک کردن میلیاردی غرب تنها مشروعیت بخشی به اسرائیل بود.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه عادی‌سازی ارتباط با اسرائیل و کمک به رأی آوردن ترامپ در انتخابات آمریکا دو هدف عمده این اجلاس بود، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس قوه قضائیه نیز اعلام کردند که آمریکا قصد مذاکره درباره اقتدار نظامی ایران را داشت و تا وقتی تسلیم شد هر بلایی خواست سر این کشور بیاورد لذا ژاپن و آلمان را برای این هدف فرستاد که در این راه نیز ناکام ماندند و این اقدامات برای آمریکا راه به‌جایی نمی‌برد.
امینی بابیان اینکه ششم لغایت ۱۲ تیر به نام روز و هفته جهانی حقوق بشر آمریکایی است، تصریح کرد: سقوط پهباد، مسئله یمن، کشتار کودکان و مسئله مهاجران ازجمله مواردی بود که نشان داد آمریکا تنها ظاهر خوب و باطن فریبنده دارد، امروز حتی در اروپا نیز بدبینی نسبت به آمریکا وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: آمریکا بین سه ابرقدرت روسیه، ایران و چین دست‌وپا می‌زد و این واقعیتی که ایران رو به افول است، اما برخی نمی‌خواهند بفهمند که ایران تنها کشوری است که در کنار همه مسائل، آزادی و استقلال را دنبال می‌کند و این رمز ماندگار جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه بخشی از کار‌هایی که قوه قضائیه به آن فشار وارد می‌شود قابل‌پیشگیری است، افزود: اگر مشکلات اقتصادی و فرهنگی حل شود، قوه قضائیه بااین‌همه حجم پرونده مواجه نخواهد شد لذا دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی می‌بایست زمینه ترک جرم را با هم‌افزایی و همکاری یکدیگر فراهم کنند.
امینی اضافه کرد: در فصل گرما و تابستان قرار داریم که می‌بایست بانک‌ها، شرکت‌ها، ادارات و نهاد‌ها در صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب و برق جلوتر از مردم باشند ولذا فرمانداران باید این مهم را به دستگاه‌های دولتی تأکید کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها