مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فرمانداران و مجموع مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نگاه تسهیل گری نسبت به اقدامات جهادی جوانان در قالب طرح‌های بسیج سازندگی داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۵۲۸۷۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶

مدیران دستگاه‌ها رویکرد تسهیل گرایانه به اقدامات جهادی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده عصر روز گذشته در ستاد پشتیبانی اردو‌های جهادی و محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل اظهار کرد: گروه بسیج سازندگی در صورت برخورداری از رویکرد تسهیل‌گر مدیران دستگاه‌ها در قبال اجرای طرح‌های جهادی با فراغ بال و روحیه مضاعفی به تعهدات خود عمل خواهند کرد.

وی افزود: حضور مستمر عوامل دولت و دستگاه‌ها در محل اجرای طرح‌های بسیج سازندگی و قرار گیری در کنار جوانان زمینه ساز ایجاد انگیزه در بین نیرو‌های جهادی خواهد شد تا همچنان خدمات خود را بدون هیچگونه چشم داشتی برای حمایت از اقشار ضعیف و توسعه و آبادانی مناطق محروم تداوم بخشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: ارکان بسیج سازندگی را مجموعه‌ای از جوانان با نشاط، دغدغه‌مند و ایثارگری تشکیل می‌دهند که در تمامی حوزه‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و درمانی پیش قدم شده و تغییرات محسوسی را در عمران و آبادانی مناطق محروم ایجاد می‌کنند.

ستوده فعالیت‌های بسیج سازندگی را تسهیل بخش در ارائه خدمات و برقراری توسعه متوازن خلاصه کرد و افزود: فعالیت گروه‌های جهادی هیچ گونه تضاد و تناقضی با پیشبرد اقدامات عمرانی که مورد تایید کارشناسان فنی نیز باشد، نداشته و با افزایش نظارت‌ها خروجی مثبت چنین فعالیت‌های ارزشمندی دوچندان خواهد شد.

وی به ارائه پیشنهادی در خصوص توجه به کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی نیز پرداخت و توضیح داد: می‌بایست در کنار سرعت اتمام پروژه‌ها به کیفیت کاری نیز توجه شده و مهندسین ناظر با درنظر گرفتن شاخص‌های تعریف شده پاسخگوی هزینه‌های صرف شده بیت المال و منابع مالی مردم باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل پرداخت به مسائل فرهنگی توسط گروه‌های جهادی را ارزشمند دانست و افزود: در برخی از روستا‌های استان ازدواج زودهنگام دختران و پسران تبدیل به یک بدعت شده و می‌بایست با اولویت قرار دادن فعالیت‌های فرهنگی در چنین مناطقی آگاهی‌های لازم در خصوص تبعات و آسیب‌های ازدواج پیش از بلوغ شخصیتی و عدم فراهم شدن آمادگی‌های لازم ارائه گردد.

ارسال نظرات