خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی:

روند احیای مدارس علمیه در قزوین ادامه یابد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه بررسی مدارس حوزه‌های علمیه قزوین گفت: روند احیای مدارس علمیه در قزوین ادامه یابد.
کد خبر: ۹۱۵۳۲۰۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه بررسی مدارس حوزه‌های علمیه قزوین که پس از بازدید از مدرسه علمیه صالحیه در این مجموعه برگزار شد، تاریخچه‌ای از احیای حوزه‌های علمیه قزوین را بیان کرد و اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله شالّی و مرحوم آیت‌الله باریک‌بین خدمات بسیاری را در راستای تقویت و احیای حوزه‌های علمیه انجام دادند.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از مدارس علمیه قزوین که بناهای تاریخی و مذهبی بسیار ارزشمندی محسوب می‌شوند، از میان رفته بود و یا کارایی حوزه‌ای خود را از دست داده بود اما بسیاری از آنها با مشارکت مردم و خیرین احیا شد و همچنان لازم است روند احیای حوزه‌ها ادامه پیدا کند‌.

 

آیت‌الله اعرافی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از بازدید حوزه های علمیه سردارین و صالحیه که جزو ابنیه تاریخی نیز می باشند، اظهار کرد: این دو مجموعه نسبت به مجموعه‌هایی که در کشور و خارج از کشور دیده‌ایم، بسیار قابل تحسین است و باید از اقداماتی که برای احیا و بازسازی این مجموعه‌ها توسط آیت‌الله عابدینی و مسئولان صورت گرفته است، قدردانی کرد.

 

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ارتقای حوزه‌های علمیه را امری ضروری دانست و گفت: باید حوزه‌های علمیه به سطحی ارتقا یابند که پاسخگوی کامل آموزش و پرورش و جامعه باشند.

 

آیت‌الله اعرافی بر احیای موقوفات حوزه های علمیه تاکید کرد و افزود: تاکنون چند هزار وقف حوزه‌ها شناسایی شده است که در صورت احیای آنها،‌ حوزه های علمیه می‌توانند خدمات گسترده‌تری را ارائه کنند.

 

وی احیای میراث تاریخی و فرهنگی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: بسیاری از حوزه‌های علمیه جزو میراث تاریخی و فرهنگی کشور است و از مسئولان تقاضا داریم در راستای احیای آنها همدلی و مشارکت بیشتری داشته باشند‌.

 

1001/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها