خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه خوسف:

رئوف بودن و مهربانی از ویژگی های امام رضا(ع) است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه خوسف گفت: یکی از ویژگی هایی که در امام رضا(ع) موج می زد رئوف بودن و مهربانی این امام می باشد. ما خراسانی ها امتیاز ویژه ای نسبت به دیگران داریم این است که همسایه امام رضا(ع) هستیم و دیگران به حال ما غبطه می خورند و ما خراسانی ها باید هر روز شکر گزار این نعمت بزرگ باشیم.
کد خبر: ۹۱۵۶۱۳۳
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مهدی الوانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه خوسف در مراسمی که به مناسبت ولادت امام رضا (ع) در نماز خانه ناحیه مقاومت بسیج  خوسف برگزار شد اظهار داشت: امام‌ رضا ( ع‌ ) در ضمن‌ تجليل‌ از قرآن‌ و اعجاز آن‌ فرمودند " قرآن‌ ريسمان‌ محكم‌ و بهترين‌ راه‌ به‌ بهشت‌ است‌، قرآن‌ انسان‌ را از دوزخ‌ نجات‌ مى‌دهد، قرآن‌ به‌ مرور زمان‌ كهنه‌ نمى‌شود و سخنى‌ هميشه‌ تازه‌ است‌ زيرا براى‌ زمان‌ خاصى‌ تنظيم‌ نشده‌ است‌، قرآن‌ راهنماى‌ همه‌ انسانها و حجت‌ بر آنهاست‌ ، هيچ‌ اشكال‌ و ايرادى‌ به‌ قرآن‌ راه‌ پيدا نمى‌كند و قرآن‌ از جانب‌ خداوند حكيم‌ فرود آمده‌ است‌ ".   

وی با اشاره به کلام گرانقدر امام هشتم افزود: امام رضا (علیه السلام ) فرمودند " ايمان‌ يك‌ درجه‌ بالاتر از اسلام‌ است‌ و تقوا يك‌ درجه‌ بالاتر از ايمان‌ است‌ و به‌ فرزند آدم‌ چيزى‌ بالاتر از يقين‌ داده‌ نشده‌ است‌".  

الوانی خاطرنشان کرد: بزرگترین هنر امام معصوم علیهم السلام  آن بود که توانست درخت تشیع را از گزند طوفان حادثه سلامت ‏بدارد و از پراکندگى و دلسردى یاران پدر بزرگوارش مانع شود و با شیوه تقیه ‏آمیز و شگفت‏ آورى جان خود را که محور و روح جمعیت‏ شیعیان بود حفظ کرد و در دوران قدرت مقتدر ترین خلفاى بنى‏ عباس و در دوران استقرار و ثبات کامل آن رژیم، مبارزات عمیق امامت را ادامه داد. 

وی بیان داشت : تاریخ نتوانسته است ترسیم روشنى از دوران ده‏ ساله زندگى امام هشتم در زمان هارون و بعد از او در دوران پنج‏ ساله‏ جنگ هاى‏ داخلى‏ میان‏ خراسان و بغداد به ما ارائه کند. اما به تدبر مى ‏توان فهمید که امام هشتم در این دوران همان مبارزه دراز مدت اهل بیت (ع) را که در همه عصرها بعد از عاشورا استمرار داشته با همان جهت‏ گیرى و همان اهداف ادامه داده است.

الوانی افزود: یکی از ویژگی هایی که در امام رضا(ع) موج می زد رئوف بودن و مهربانی این امام می باشد. ما خراسانی ها امتیاز ویژه ای  نسبت به دیگران داریم این است که همسایه امام رضا(ع) هستیم و دیگران به حال ما غبطه می خورند و ما خراسانی ها باید هر روز شکر گزار این نعمت بزرگ باشیم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار