سید ساجد یعقوبی
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در بازدید از طرح‌های اقتصادی اردبیل:
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: سازمان بسیج مستضعفین با توجه به رسالت ذاتی خود برای حفاظت از ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب در جهت کمک به مردم وارد عرصه تولید و اشتغال می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۷۲۵۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

بسیج برای کمک به مردم وارد عرصه تولید و اشتغال می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ محمد زهرایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از کارگاه‌‌های خانگی اقتصاد مقاومتی به خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین با توجه به رسالت ذاتی خود برای حفاظت از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب، در جهت کمک به مردم وارد عرصه تولید و اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به نیروی عظیم انسانی بسیج، افزود: در سال ۹۸ به زنجیره‌های ارزش در تولید نظیر کارگاه‌های اقتصادی مردم‌پایه و کسب و کارهای خرد خانگی بیش‌ از پیش اهمیت داده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اذعان کرد: مردم باید توانمندی‌های خود را بهتر بشناسند و به ارزش افزوده محصولاتی که تولید می‌شود بیاندیشند.بسترهای قانونی، تعرفه‌ها و خط‌مشی‌های دولتی تأثیر به‌سزایی در پایایی و ماندگاری کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی دارد.

زهرایی عنوان کرد: مردم می‌توانند با تبدیل فعالیت‌های خود به خوشه‌های صنعتی کوچک خانگی و استفاده از ظرفیت یکدیگر گام‌های مهمی را در راستای رونق تولید بردارند.هر فعالیتی که مردم‌محور باشد، مطمئنا می‌تواند به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه شناسایی کارآفرینان، در تکمیل زنجیره ارزش تولید از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: کارآفرینانی که در همین بی‌ثباتی بازار و اقتصاد پرتلاطم با آینده‌نگری وارد عرصه می‌شوند و از ظرفیت‌های حداقلی، بهره‌وری حداکثری ایجاد می‌کنند، باعث رونق هرچه بیش‌تر تولید می شوند.

زهرایی با اشاره این‌که بسیج سازندگی یک نهاد تسهیل‌گر است، تصریح کرد: بسیج می تواند مسائل و مشکلات را شناسایی کند و با ارائه راهکار، حل این مسائل را از نهادهای مرتبط مطالبه کند.

وی گفت: تمامی پیوندهای اجتماعی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به اشتغال ختم گردد به این معنا که هر نوع فعالیت زیرساختی و عمرانی در شهرها و روستاها منجر به اشتغال‌زایی اهالی منطقه شود.

ارسال نظرات