خبرهای داغ:

برخورد شجاعانه با اروپا/ترویج حیا و عفت در جامعه

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید در مقابل اروپائیان شجاعانه تر عمل کرد به موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ حیا و عفت در جامعه باید مورد توجه همه دستگاه ها باشد.
کد خبر: ۹۱۵۷۶۰۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
برخورد شجاعانه با اروپا/ترویج حیا و عفت در جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود که در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر برگزار شد، با بیان اینکه مشکلات کنونی کشور با روحیه و اقدام انقلابی برطرف شده و رابطه و مذاکره با اروپا و آمریکا کمترین تاثیر در رفع آن‌ها دارد افزود: دوستی با آمریکا و اروپا از سوی کشور ایران و دیگر کشورها بارها آزموده شده، در نمونه جدید پس از مذاکره بین روسای جمهوری آمریکا و کره شمالی، تحریم های بیشتری علیه کره شمالی وضع شد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با امامان جمعه کشور، گفت: پس از خروج آمریکا از برجام اروپایی ها ۱۱ تعهد به ایران دادند، اما با گذشت یکسال از آن زمان به هیچکدام عمل نکرده اند، همانطور که رهبری فرمودند وزیر امور خارجه در عرصه دیپلماسی تلاش های ارزنده و قابل تقدیری دارند، اما نیاز است در برخورد با اروپایی ها شجاعانه تر عمل شود.
وی به تشریح اقدام انقلابی پرداخت و گفت: اقدام انقلابی یعنی پایبندی به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی، اقدام شجاعانه و هوشمندانه اما این موضوع به معنای تندروی نیست.
امام جمعه شاهرود به هزینه های بسیاری که مردم ایران برای دفاع از کشور و نظام اسلامی پرداخته اند هم اشاره کرد و گفت: مردم برای بدست آوردن این عزت خون های بسیاری داده‌اند تا این قدرت بازدارندگی بوجود آمده است.
حجت الاسلام امینی به تحرکات ضد انقلاب در هفته گذشته و شهادت چندتن از پاسداران هم اشاره کرد و گفت: برای پاسخ به شرارت این گروهک ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از توپخانه های نوینی استفاده کرد که فقط دراختیار چند کشور است، این امر امنیت کشور را به رخ جهانیان کشید و ثابت نمود گه برغم تحریم های شدید، امنیت و سیاست ایران اسلامی قابل مذاکره نیست.
وی برخی پیشرفت های نظامی و امنیتی را نیز تشریح کرد و گفت: بازدارندگی کنونی کشور ایران نتیجه تلاش شبانه روزی و انقلابی جوانان است، راه مقابله با تحریم های اقتصادی هم طی کردن این مسیر و نگاه به توانمندی جوانان و ظرفیت های بسیار زیاد داخل است.
امام جمعه شاهرود به ترویج حیا و عفت در جامعه هم اشاره کرد و گفت: همه نهادها برای تامین امنیت در بخش های مختلف تلاش می کنند، اما نیروی انتظامی و قوه قضاییه در راس آنها قرار دارند، نهادهای فرهنگی هم برای ایجاد امنیت خانوادگی و اجتماعی مسوول هستند.
وی به موضوع گسترش گردشگری و برخی مشکلات اجتماعی ناشی از آن هم اشاره کرد و گفت: اگر بدست آوردن درآمد گردشگری به بهای ترویج بی حیایی و بی عفتی باشد، با آموزهای اسلامی منافات دارد، مسوولان امور گردشگری و انتظامی باید مراقبت کنند تا گردشگران دستورات اسلامی را زیرپا نگذارند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه هر کشوری برای خود قوانینی دارد که گردشگران را ملزم به رعایت آنها می کنند، افزود: متاسفانه گزارش هایی از برخی نقاط گردشگری منطقه می رسد که بیانگر مغایرت رفتار برخی گردشگران با آداب اسلامی و سنتی مردم منطقه است.
وی گفت: نیروی انتظامی برای تامین امنیت شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم کرده و اکنون مورد اعتماد و محل رجوع مردم هستند.
امام جمعه شاهرود به چهلمین سالگرد برگزاری نمازجمعه هم اشاره کرد و گفت: نماز جمعه محل اجتماع و عبادت است، این تجمع های انقلابی و اسلامی برکات بسیار زیادی داشته که دشمنان هم به آن معترف هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها