خبرهای داغ:

روستای حسین آباد کالپوش به زودی تعیین تکلیف می شود

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره بر اینکه فصل سرما در پیش است، گفت: باید تکلیف روستای حسین آباد کالپوش را هر چه زودتر مشخص کنیم
کد خبر: ۹۱۵۹۹۹۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
علیرضا تابش در گفتگو با خبرنگار بسیج از میامی در خصوص مناطق تحت رانش روستای حسین آباد کالپوش اظهار کرد: این روستا بر اثر بارندگی و مسائل مرتبط با سد دچار رانش زمین شده است. بخشی از روستا رانش کرده است که ما فارغ ازعلت این موضوع در صدد هستیم تا مکانی مناسب پیدا کنیم؛ در مرحله اول حدود ۲۰۰ واحد را اسکان دادیم تا خانه‌های آن‌ها را جابجا کنیم و بسازیم. با همه مکانیزم‌هایی که در همه حوادث و همه رانش‌های دیگر داریم کار ساخت و ساز این روستا را انجام می‌دهیم.
وی با بیان اینکه در مرحله دوم هم مطالعه جامعی برای کل روستا باید انجام شود تا مشخص شود که کل روستا پایدار می‌ماند یا خیر، بیان کرد: این مطالعات را پژوهشگاه ما مدتی به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و همه‌ی زمین‌های موجود اطراف روستای حسین آباد را بررسی کردند و گمان‌های لازم زده شده است، اما هنوز به نتیجه‌ی قطعی نرسیده است.
تابش در ادامه تصریح کرد: تنها به یک نتیجه‌ی قطعی در مورد یک زمین برای جابجایی روستا رسیدیم که آن هم روستاییان به دلیل بعد مسافت از روستای خود راضی نمی‌شوند به آن مکان نقل مکان کنند؛ و ما در این فکر هستیم تا یک شهرک در همان منطقه احداث شود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه موقتا زمین دیگری را به ما پیشنهاد دادند که امروز در حال بررسی آن هستیم، تاکید کرد: رئیس پژوهشکده سوانح هم امروز در روستا همراه ما همراه هستند و احتمالا ظرف یک هفته مطالعه‌ی جامع تری انجام دهند.
وی افزود: البته فرمولی که در پرداخت هزینه اسکان موقت داریم یعنی پولی پرداخت می‌شود که روستاییان برای اسکان خود فکری کنند؛ این موضوع در مورد همه‌ی زلزله‌ها و حوادث و بلایای طبیعی انجام می‌شود، اینجا هم اعمال شده و آن پول پرداخت شده است.
تابش به در پیش بودن فصل سرما اشاره کرد و گفت: امروز مردم این روستا ناراحت و تحت فشار هستند و باید زودتر این موضوع تعیین تکلیف شود چرا که فصل سرما را در پیش داریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها