مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان: رسالت نوجوان و جوان امروز این است که از ظرفیت جامعه اسلامی برای خودسازی و آینده‌سازی اقدام کند.
کد خبر: ۹۱۶۳۲۶۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

خودسازی و آینده‌سازی جوانان و نوجوانان با استفاده از ظرفیت جامعه اسلامی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری در جشنواره فرهنگی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گه در اردبیل برگزار شد اظهار داشت: امروز نوجوان و جوان ایرانی از نعمت‌های متعددی برخوردار است که از جمله مهمترین آن مسلمان بودن، شیعه بودن، حیات در سایه انقلاب اسلامی و رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حاج علی اکبری افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی نعمت بزرگی است که با ساختار منسجم و مستحکم خود همواره به جوان‌شناسی و جوان‌گرایی توجه داشته و بیانیه دوم انقلاب اسلامی نیز به همین موضوع تاکید ویژه دارد.

وی با تاکید به اینکه در این بیانیه، 40 بار نام جوانان قید شده است، اظهار کرد: اهمیت به نقش جوانان از سوی رهبر معظم انقلاب بارها مورد تاکید بوده و چنین توجهی خود نعمتی برای یک جوان ایرانی است.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور تصریح کرد: در مقابل چنین منویاتی وظیفه امروز جوانان شکرگذاری از نعمت‌ها و بهره‌گیری مطلوب از آن است چرا که شکرگذاری موجب رونق نعمت شده و بی‌توجهی به نعمت فرد را در گروه مغضوبین قرار می‌دهد.

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری با اشاره به بیانات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: رسالت نوجوان و جوان امروز این است که از ظرفیت جامعه اسلامی برای خودسازی و آینده‌سازی اقدام کند.

رئیس شواری سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید به ضرورت آگاهی جوانان از ترفند و فتنه‌های دشمنان تصریح کرد: دانش‌آموز امروزی باید تربیت و تذهیب نفس را با جدیت دنبال کند تا در واقع شاکر به نعمت‌ها باشد؛ در غیر این صورت مرتکب ناشکری شده و به نوعی بهره مطلوبی از امکانات نبرده است.

در حاشیه این مراسم مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اردبیل نیز هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی را تکمیل ضلع سوم فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحصیل، تذهیب و ورزش عنوان کرد.

محسن امینی افزود: این جشنواره به مدت 5 روز در استان اردبیل برگزار می‌شود که بخش نخست آن کارگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی به همراه سخنرانی محتوایی و بخش دوم صعود به قله سبلان با حضور 300 دانش آموز از سراسر کشور است.

امینی تصریح کرد: این رویداد فرهنگی با استقبال مطلوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه شده و گویای علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مباحث تربیتی و فرهنگی است

ارسال نظرات