خبرهای داغ:
پژوهشگر علوم قرآنی و زبان انگلیسی :

برگزاری کلاس های زبان انگلیسی کانون رحمت برای اولین بار با رویکرد قرآنی

پژوهشگر علوم قرآنی و زبان انگلیسی گفت: کلاس‌های زبان انگلیسی کانون رحمت با رویکرد قرآنی برای نخستین بار در دانشگاه تهران در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۱۶۷۳۱۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه  زنان کشور خبرگزاری بسیج، 

دکترمهدی کافی پژوهشگر علوم قرآنی ، معارف اسلامی و زبان انگلیسی در گفت‌وگو با خبرنگار طنین یاس، درباره زمان و مکان برگزاری کلاسهای آموزشی زبان انگلیسی به همت کانون رحمت، گفت: کلاسهای آموزشی زبان انگلیسی کانون رحمت برای نخستین بار با رویکرد قرآنی در ایران برگزار می شود.

پژوهشگر علوم قرآنی افزود: کتابهای انگلیسی فراوانی در ایران وجود دارند که بیانگر و نماینده ترویج فرهنگ غرب در کشورهای اسلامی هستند زیرا متولیان این کتابها لایک هستند به همین خاطر با فرهنگ و دین کشورهای اسلامی همخوانی ندارد که این عامل سبب دغدغه خانواده های مسلمانان از جمله خانواده های ایرانی شده است.

وی، اظهار داشت: باید آموزش زبان انگلیسی مطابق با فرهنگ بومی و دینی کشورایران تدریس شود چراکه نویسندگان کتابهای انگلیسی هدف خاصی را دنبال می کنند که یکی از این اهداف آشنایی جوانان کشورهای غیر انگلیسی زبان با فرهنگ، دین و دیدگاه غرب است.

پژوهشگر علوم قرآنی و معارف اسلامی و زبان انگلیسی گفت: با توجه به این که ایران فرهنگ، اعتقادات دینی و مذهبی متفاوتی با غرب دارد باید فرهنگ دینی اسلامی ایرانی به جوانان آموزش داده شود؛ به همین جهت برای رفع این مشکل ۳۳ جلد کتاب در حال چاپ است این کتابها در مورد آداب ورسوم و فرهنگ ایرانی اسلامی به زبان انگلیسی نگارش شده است که قابل آموزش برای جوانان ونوجوانان کشور اسلامی ایران هستند.

کافی افزود: این کتابهای آموزشی با عنوان آموزش زبان انگلیسی بر مبنای قرآن و آموزش اسلامی در چند موسسه در حال تدریس است که با استقبال زیادی همراه بوده است، این کلاس‌ها پیش از این در استان مشهد نیز برگزار شده است.

وی تصریح کرد: کلاسهای کانون رحمت ۲۰ ساعت شامل مکالمه و گرامر است که جوانان در مدت ۶ ماه می توانند افزون بر زبان انگلیسی، مبانی و معارف اسلامی را نیز فرا بگیرند و دین باوری و دین پروری خود را تقویت کنند.

کافی عنوان کرد: کتابهای آموزشی کانون رحمت می توانند فرهنگ اسلامی ایرانی را به کشورهای جهان اسلام صادر کرده و جوانان ما را از هجوم عظیم فرهنگهای غربی به بهانه یادگیری زبان انگلیسی در امان نگه دارند، وجود محصولات فرهنگی مطابق با اعتقادات و سنت ایرانی می تواند خلا موجود در جامعه فرهنگی را از بین ببرد و جایگزین مناسبی برای محصولات فرهنگی غرب باشد.

وی اظهار داشت: ثبت کلاسها در تهران از طریق سایت....... انجام می شود البته دراین زمینه تبلیغات بیشتری باید صورت بگیرد زیرا رویکرد متفاوتی با سایر آموزش های زبان انگلیسی دارد همچنین دولت و حوزه های علیمه می‌توانند نقش موثری در گسترش این شیوه آموزشی داشته باشند.

کافی گفت: نشر و گسترش این دورها می تواند بهترین روش برای جلوگیری از هجوم فرهنگ غرب و آشنایی جوانان با قرآن کریم باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هزینه این دوره های آموزشی نسبت به آموزشگاه‌های زبان انگلیسی بسیار کمتر است. این کلاسها در دانشگاه تهران طبقه زیرین کتابخانه مرکزی سالن کنفرانس شماره ۳ از یک ماه گذشته به مدت ۲ روز در هفته سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها ساعت از ۱۷ در حال برگزاری است.

انتهای پیام/*

ارسال نظرات