خبرهای داغ:

انقلاب اسلامی از مسجد آغاز شد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: انقلاب اسلامی از مسجد آغاز شد و برای بقای این انقلاب باید مسجد را زنده نگه داریم
کد خبر: ۹۱۶۷۳۶۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، ائمه جماعات و موثرین در مساجد به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مسجد با آیت الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان دیدار کردند.
آیت الله شاهچراغی در این دیدار ضمن گرامیداشت عید سعید غدیر و همچنین روز جهانی مسجد اظهار کرد: اعیاد ماه ذی الحجه فراوان است که مهمترین و پرعظمت ترین آن ها عید سعید غدیر می باشد.
وی افزود: ائمه جماعات از مهمترین ارکان مسجد هستند و باید به طور جدی کار و تلاش کنند.
وی با اشاره بر اینکه مسجد ابعاد مختلفی دارد،گفت: مسجد از سجود و سجده است و پایگاه عبادت است؛ بنابراین انجام و بیان هر انچه غیر از عبادت، کراهت دارد.
وی با بیان اینکه باید توجه کنیم نمازی که می خوانیم توام با ریا نباشد گفت: ریا انسان را مشرک می کند.پیغمبر(ص) فرمودند(( حرکت شرک در امت من پنهان تر از حرکت مورچه روی سنگ در شب است))
نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: مسجد باید تقویت شود چرا که پایگاه تطهیر و عبادت است؛ باید با رفتن به مسجد از اخلاق رذیله و صفات بد پاک بشیم.بهترین چیزی که گناهان ما را پاک می کند نماز است.
آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: مسجد جای جهاد و سنگر جهاد است؛ انقلاب ما از مسجد شروع شد و باید برای دوام آن نیز مسجد را زنده نگه داریم.
وی با بیان اینکه ائمه ی جماعات وطایف زیادی دارند،گفت: امام جماعت باید به جوانان و نوجوانان توجه و به آن ها محبت کند.امام جماعت باید حرمت همه را نگه دارد و رفتاری تاثیرگزار داشته باشد.
وی با اشاره بر اینکه در مسجد باید کار فرهنگی نیز انجام شود افزود: بسیجیان نقش خوبی در مسجد دارند و برنامه های پرمحتوایی برگزار می کنند. فقرا و مستصعفین باید در هر مسجد شناسایی و برای کمک به آن ها تلاش شود
در ادامه این دیدار حجت الاسلام قدرتی ضمن تبریک دهه امامت و ولایت بیان کرد: صهیونیست‌ها در چنین روزی بزرگترین جنایت‌ها را انجا م. دادند و سازمان جهانی مساجد تصمیم گرفت این روز را روز جهانی مساجد اعلام کند.
مسئول شورای هماهنگی مساجد گفت: یکی از فرصت‌های ما مسجد است و متاسفانه تاکنون نتوانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم. اگر مساجد فعال شوند بسیاری از مشکلات دینی و مذهبی ما حل میشود و مشکل چندانب در راستای ترویج فرهنگ قرانی و ادبی و منویات رهبر معظم انقلاب نخواهیم داشت.
قدرتی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت مسجد بیشتر استفاده کنیم تا بسیاری از بن بست‌های جامعه باز شوند.
وی با اشاره بر برنامه‌های روز جهانی مساجد در سطح استان ادامه داد: روز شنبه مراسم تکریم ائمه جماعات و موثرین در مساجد در مسجد جهادیه سمنان برگزار می‌شود.
وی افزود: کانون مساجد امسال دارای اولویت‌های ۱۲ گانه‌ای است که به مهمنرین ان‌ها اشاره می‌کنیم. مهمترین اولویت‌های ما تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و جذب نیرو‌های جوان و نوجوان است چرا که مسجد دارای نیروی فعال و جوان پویا و فعال است.
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها