یعقوب قادری
بسیجی شرکت کننده دراردوی جهادی ازحوزه شهید رجائی سپاه ناحیه اراک
کارمند بسیجی حوزه بسیج کارمندان ادارات کل سپاه ناحیه اراک گفت: کاری که یک جوان ایرانی درقبال کاری که شهدا برای ما انجام دادند، می‌تواند بکند، رفتن به اردو‌های جهادی است، اردو‌های جهادی انسان را یاد جبهه وخاک سازندگی می‌اندازد
کد خبر: ۹۱۶۸۵۰۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

حامد صوفی بسیجی شرکت کننده در اردوی جهادی از حوزه شهید رجائی بسیج ادارات کل سپاه ناحیه اراک در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اهمیت برگزاری اردو‌های جهادی در بین کارمندان بسیجی گفت: فعالیت در مناطق محروم به یاد یک شهید بسیار ارزشمند و اشتیاق آفرین است و این از برکات اردو‌های جهادی است که حس و حال معنوی عجیبی در میان جهادگران ایجاد می‌کند.
وی افزود: چقدر دیدنی است وقتی که برای یک شهید در یک روستای دور افتاده مقبر‌های ساخته شود، چقدر زیباست، دیوار‌های یک متری مسجدی ناتمام پس از سال‌ها چند روزه ساخته شود، یا غسالخانه در قبرستان روستایی که قشر جوانش آن جا را ترک کرده شاید برای پیران خوشحال کننده باشد، غبطهانگیز است زمانی که یک پیرمرد صورت جوانی را میبوسد و میگوید خدا تو را برای پدر و مادرت نگهدارد، این‌ها همه از دستاورد‌های مهم اردو‌های جهادی است.
صوفی با بیان اینکه کارمندان بسیجی اتاق‌های مناسب و خنک خود را در این گرما ترک کرده اند و به مناطق محروم سفر می‌کنند گفت: این جوانان بسیجی توانستند از شادی‌ها و اتاق‌های خنک خود بگذرند و در قالب اردو‌های جهادی به مناطق و روستا‌های محروم رفته و با کار در عرصه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، معنوی و ... ادامه دهنده راه و جهادی باشند که شهدای ما نمونه بارز و سمبل همه آن خوبی‌ها بودند.
وی در این خصوص ادامه داد: در اردو‌های جهادی عد‌های از کارمندان بسیجی با توجه به امکانات کم و دشواری‌هایی که در اعزام و رسیدن به محل‌های محروم وجود دارد در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و ... به خدمترسانی و محرومیتزدایی مشغول میشوند و این بسیار ارزشمند است.
جهادگر بسیجی تقویت اردو‌های جهادی در کشور را لازم خواند و افزود: باید تلاش کنیم تا امید در جامعه تقویت شود و ناامیدی، یأس، کمبود‌ها و نارسایی‌ها برکنده شود و در این راستا برای رفع محرومیتزدایی باید رسانه و جهادگران با تعامل مناسب برای رفع محرومیتزدایی تلاش کنند.
وی با تأکید بر اینکه اردو‌های جهادی یک فرصت برای دادن زکات بدن است گفت: اردو‌های جهادی یک فرصت برای فکر کردن درباره خودسازی، خودشناسی و خداشناسی است.
کارمند بسیجی با بیان اینکه همه ملت ایران به شهدای انقلاب اسلامی مدیون هستند افزود: کاری که یک جوان ایرانی در قبال کاری که شهدا برای ما انجام دادند، میتواند بکند، رفتن به اردو‌های جهادی است، اردو‌های جهادی انسان را یاد جبهه و خاک سازندگی میاندازد.
صوفی در پایان خاطر نشان کرد: اردو‌های جهادی خاطراتی را برای انسان میسازند که با تمام سادگیاش بسیار زیبا و به یاد ماندنی است، زمانی که یک پیرزن دعای خیر میکند انسان احساس میکند که خداوند گناهانش را پاک میکند.

ارسال نظرات