سید مرتضی علوی
کارشناس امور دینی و مذهبی :
حجت الاسلام عباسی با ابراز تأسف از شناخت ناکافی مردم پیرامون امام سجاد علیه السلام، ایشان را مظهر مظلومیت، معصومیت و مقاومت اهل بیت(علیهم السلام) دانست.
کد خبر: ۹۱۷۳۴۳۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس امور مذهبی و دینی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت شهرستان سامان با تسلیت ایام شهادت حضرت امام سجاد (علیه السلام)، آن حضرت را اسوه صبر و مظهر ادعیه گهربار و متعالی در اسلام دانست و گفت: هر کدام از ائمه اطهار الگو و اسوه و نوری الهی در مسیر زندگی مسلمین هستند و باید به آنان تأسی کرد .

حجت الاسلام مصطفی عباسی افزود: حضرت امام سجاد (علیه السلام) نیز به لحاظ اینکه در مصیبت کربلا و وقایع جانسوز پس از آن بودند، اسوه صبر هستند و به همراه حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) خطابه های ایشان در برابر طاغوت زمانه ماندگار شده و صبوری آن بزرگوار به همراه حضرت زینب (سلام الله علیها)  غیرقابل تصور است.

این کارشناس مسایل مذهبی تصریح کرد: امام سجاد(علیه السلام) مظهر مقاومت و پایداری اهل بیت(علیهم السلام) است و متاسفانه امروزه در مورد امام سجاد(علیه السلام) شناخت و معرفت کافی وجود ندارد، به طوری که ایشان مظهر مظلومیت، معصومیت و مقاومت اهل بیت(علیهم السلام) است.

عباسی با اشاره به روایاتی مربوط به اینکه حضرت سجاد (علیه السلام) تا بیست سال هرگاه نگاهش به طعام می افتاد می گریست، به پاسخ آن حضرت درباره دلیل چنین رفتاری نیز اشاره کرد و افزود: وقتی از آن حضرت در این باره پرسیدند که تا به کی قرار است در مصیبت واقعه عاشورا اندوهگین باشید، فرمودند که حضرت یعقوب 12 پسر داشتند با این حال در فراق حضرت یوسف آنقدر گریستند که بینایی‌شان از دست رفت، حال چگونه من در فراق پدر و برادر و 17 نفر از اهل بیتم که بر زمین کربلا افتاده و شهید شده‌اند، اندوهناک نباشم.

وی در پایان، حضرت سجاد (علیه السلام) را مظهر «صبر علوی» و در عین حال مظهر ادعیه اسلامی دانست و عنوان کرد :  هرکدام از این دعاها جهتی از جهات انسانی را تعالی می‌بخشد و البته دعاهای آن حضرت محدود به صحیفه سجادیه نبوده و بزرگان تلاش بسیار کرده و ادعیه امام سجاد(علیه السلام) را در صحیفه های چهارگانه گردآوری کرده‌اند.

ارسال نظرات