خبرهای داغ:

رونمایی از ٢ عنوان کتاب در شاهرود

در مراسمی از کتاب‌های «اغذیه فرهنگی» به نویسندگی رضا مهدیان و «رَبّ الرقیب» به نویسندگی ربابه خدامی در شاهرود رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۸۶۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود​، سید ابراهیم موسوی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود گفت: کتاب اغذیه فرهنگی با موضوع راه و رسم زندگی با استفاده از کلمات قصار و نکته گویی‌ها و گزینه گویی در ٢٧٤ صفحه منتشر شده است.
نویسنده کتاب با بیان اینکه بیش از پنج سال جمع آوری «اغذیه فرهنگی» زمان برده است افزود: کتاب اغذیه فرهنگی امسال در یکهزار شماره به صورت کشکول فرهنگی، مدیریتی و اخلاقی به رشته تحریر درآمده است.
مهدیان، راه و رسم زندگی با کلمات قصار را به عنوان یکی از مهمترین هدف‌های چاپ این کتاب دانست و افزود: رعایت برخی از آداب به انسان کمک می‌کند تا شان و منزلت اجتماعی ارتقا یابد.
وی از اهداف دیگر تحریر کتاب را گامی بزرگ در راستای آداب اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: باید و نباید‌هایی در جوامع وجود دارند که چگونگی آن‌ها در هر فرهنگی تابع نظام ارزش‌ها و باور‌های جامعه است.
نویسنده کتاب که چاپ این مجموعه را دغدغه‌ای برای ترویج آداب فرهنگی خوب جامعه دانست، تصریح کرد: در راستای توسعه فرهنگی باید اقدام جدی صورت پذیرد.
مهدیان تصریح کرد: کتاب دیگری در جهت گام‌های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی آماده چاپ است.
همچنین رئیس اداره کتابخانه‌های شاهرود از رونمایی کتاب «رب الرقیب» نیز خبر داده و افزود: کتاب رب الرقیب اشعار ربابه خدامی شاعر شاهرودی برگرفته از دعای جوشن کبیر است که در قالب ٥٠٠ بیت شعر و ١١١ صفحه منتشر شده است.
ربابه خدامی، نویسنده کتاب «رب الرقیب» درباره کتاب خود گفت: به دلیل اهمیت دعای جوشن کبیر و زبان شعر و تاثیر گذاری، بر آن شدم تا این دعا را به شعر تبدیل کنم.
وی گفت: این اولین تجربه ام درحوزه برگرداندن دعا به شعر بوده است و امیدوارم گامی در جهت رشد و تعالی هنر و معنویت برداشته باشم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها