خبرهای داغ:
استاندار همدان:

مدیران دستگاه‌های اجرایی باید شجاعانه کار کنند

استاندار همدان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید شجاعانه کار کنند و برای رفع مشکلات مردم ریسک کنند.
کد خبر: ۹۱۸۴۲۲۳
|
۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

مدیران دستگاه‌های اجرایی باید شجاعانه کار کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدسعید شاهرخی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و تقدیر از موکب‌داران اظهار داشت: بیش از 85 موکب صلواتی میزبان زائرین اربعین در تردد آنها به کربلا بودند و مردم استان همدان در این عرصه پیشتاز هستند که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه پاشنه آشیل حرکت و توسعه ما همین مدیرانی هستند که خوب عمل کردند، گفت: امروز استان ما در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و این حاصل درک مدیران استانی است که در اعمال سیاست‌های دولت حرکت کرده و این شرایط را برای ما رقم زده‌اند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همه مدیران باید 100 درصد با هم حرکت کنند، ابراز داشت: امروز اولویت اول کشور با دستور رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید توجه به  رونق تولید، معیشت و اشتغال برای جوانان است.

وی تاکید کرد: اگر مدیری از دنبال کردن هدف بزرگ ما ناتوان است و یا هدف او چیز دیگری است، تقاضا می‌کنم که به این هدف بلند توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ باید تلاش کنیم چراکه موانع در این مسیر زیاد است.

شاهرخی افزود: چیزی که امروز می‌خواهم این است که به هدف بزرگ ما که بهبود معیشت مردم و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان است به این فکر کنیم چراکه به طور قطع ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و هر کدام از شما مدیران وظیفه‌ای دارد که باید کار انجام شده را تحویل دهد.

وی با بیان اینکه مدیران ما باید مقتدر و مسئولیت‌پذیر و ریسک‌پذیر باشند، ابراز داشت: ما در استان مدیران مقتدری داریم و از مسئولین نظارتی می‌خواهم که تیزبینانه نظارت کنند که جریانی برخلاف قانون در استان وجود نداشته باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه املای نانوشته غلط ندارد، گفت: دستگاه نظارتی برای کمک به ما است که راه را کج نرویم؛ دستگاه‌های نظارتی ناظر هستند و مدیران باید با آنها همکاری داشته باشند.

وی تأکید کرد: ما استانی هستیم که با برنامه حرکت می‌کنیم بنابراین هیچ عنصری نباید به خودش اجازه بدهد که موجب خلل در حرکت توسعه استان شود.

شاهرخی ابراز داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید شجاعانه کار کنند و برای رفع مشکلات مردم ریسک کنند؛ این امکانات برای مردم در نظر گرفته شده نه برای خود ما، اگر در این مسیر حرکت نکردیم در حق مردم جفا کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه این مسیری که استان در آن قرار گرفته مسیر شتابان به سمت توسعه است، گفت: این مسیر باید توسط شما مدیران رقم بخورد و توصیه بنده این است که با تلاش شبانه‌روزی باید فداکاری و ریسک کنید چراکه خط قرمز ما در مواجهه با مسائل، تخلفات مالی و اخلاقی است که از کوچک‌ترین آن نخواهیم گذشت.

استاندار همدان با بیان اینکه انتظار بنده از همه مدیران این است که با جدیت و با شایستگی در مسیر توسعه استان شتابان حرکت کنند، ابراز داشت: از این فرصت برای خدمتگزاری مردم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در سراسر استان در حوزه‌های مختلف پروژه‌های متعددی داریم و کارهای بزرگ و قابل توجهی وجود دارد، تصریح کرد: پتروشیمی هگمتانه که 12 سال است درگیر آن هستیم و توقف چندین ساله داشته امسال با پیگیری‌هایی که انجام شد در دو مرحله 30 میلیارد تومان تزریق و سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم پای کار آمده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه 237 نفر در پتروشیمی هگمتانه مشغول ساخت و راه‌اندازی و به‌روز کردن تیم‌ها هستند، یادآور شد:  این پروژه در بهمن ماه سال جاری شروع به کار خواهد کرد که در بهار سال 99 بتواند بعد از 12 سال دوباره راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پتروشیمی ابن سینا هم هفته آینده انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مشکلات آب این پروژه حل شد که مشکلات اقتصادی منطقه را این پروژه حل می‌کند.

استاندار همدان ادامه داد: عملکرد دستگاه‌های مختلف اجرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی قابل توجه است؛ ما رتبه اول را هم از نظر کمی و ریالی و ارزی در کشور دارا هستیم.

وی از فرمانداران خواست پروژه‌ها را در شهرستان‌ها به جد پیگیری کنند و از دستگاه‌های اجرایی بخواهید که کارهای خود را اجرایی کنند؛ باید دستگاه‌های ضعیف وارد کار شوند؛ بنابراین فرمانداران ضامن اجرایی برنامه عملیاتی شهرستان خود باشند.

شاهرخی با بیان اینکه غفلتی که عموماً در استان داریم و باید به آن سامان بدهیم توجه کمتر به ظرفیت رسانه‌ها است چه صدا و سیما که همیشه پای کار هستند و چه اصحاب رسانه که فرهیخته و دلسوز هستند، تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با رسانه‌ها تعامل برقرار کنند.

وی با اشاره به فرودگاه بین‌المللی که ظرفیت بسیار بزرگی است، گفت: باید ظرفیتی را برای استان‌های همجوار فراهم کنیم؛ همکاری بین بخشی بسیار مهم است.

استاندار همدان تأکید کرد: دغدغه‌های مدیران باید باهم یکی باشد و راهکار برای آن مشکل پیدا کند و درگیر باشد؛ بنابراین همکاری بین بخشی اهمیت دارد و اگر مدیری غیر از این فکر کند نباید در تیم باقی بماند و باید برود.

وی بیان کرد:  امروز نه تنها ما در استان چالش نداریم بلکه برای بلند مدت نیز فکرها و برنامه‌هایی داریم و برنامه‌ریزی کردیم و در حضور اصحاب رسانه نشست‌هایی را باید اجرا کنیم و برنامه‌های خود را مطرح کنیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه حضور ما باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند که ما در کنار آنها هستیم، تصریح کرد: ما مسئولین باید در مناسبت‌های مختلف و بدون مناسبت در کنار مردم حضور داشته باشیم؛ مردم ما بسیار قدرشناس هستند و فلسفه حضور و وجود ما برای مردم است، ما این مسئولیت‌ها را با رأی مردم به دست آوردیم و نگاه ما باید نگاه خدمتگزاری به مردم باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات