خبرهای داغ:

روایت محمد متین مونسان از کسب رتبه ۴۴۲ کنکور تجربی از شهرستان سرخه

یک نوجوان سرخه ای موفق به کسب رتبه ۴۴۲ در رشته تجربی شد
کد خبر: ۹۱۸۴۸۵۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
‍ ‍به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، محمدمتین مونسان جوان موفق شهرستان سرخه، رتبه ۴۴۲ کنکور تجربی را به خود اختصاص داد. محمدمتین مونسان در پاسخ به سوالات خبرنگار گفت: انسان‌ها را رؤیا‌های ایشان و بعد‌ها هدف‌های روشن و مشخص شان به پیش می‌برند ودر ناملایمات‌ها استوار باقی نگاه می‌دارد.

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید:
محمد متین مونسان ۱۸ ساله از سرخه هستم

در کدام مدرسه ودر چه رشته‌ای درس خوانده اید؟
مدرسه شهید بهشتی سمنان (سمپاد) دررشته تجربی دوران تحصیل خود را گذراندم

در کنکور چه رتبه‌ای به دست آورید وکدام دانشگاه قبول شدید؟
رتبه ۴۴۲ دانشگاه علوم پزشکی ایران را به دست آوردم
رمز موفقیت شما چه چیزی بوده است؟
اعتماد به نفس، پشتکار و با علاقه درس خواندن

چطور شد به این موفقیت رسیدید؟ به برنامه ریزی خودم اعتماد داشتم و تلاش زیادی برای انجام دقیق آن کردم. فضای مجازی را کنار گذاشتم و فقط روی درس خواندن تمرکز کردم.
در این راه چه کسانی به شما کمک کردند؟
خدا، خانواده و دوستانم
نقش خانواده را در موفقیت خود چگونه ارزیابی می‌کنید؟
با توجه به اینکه در سال کنکور خواهر و برادر کوچک داشتم، شرایط درس خواندن برایم مشکل بود، خانواده نقش پررنگی در مدیریت این وضعیت و ایجاد محیطی آرام برای مطالعه من داشتند.
چه توصیه‌ای به هم سن و سال‌های خودتان دارید؟
از آن‌ها میخواهم که خودشان را دست کم نگیرند و اگر واقعا هدفشان برایشان مهم است برای رسیدن به آن تلاش کنند و بجنگند تا موفق شوند توجه کردن به مسائل حاشیه‌ای که از طرف اطرافیان و گاهی دوستان مطرح میشود آن‌ها را از رسیدن به موفقیت دور میکند.
من در سال آخر تحصیلم در آزمون‌ها نوسان زیادی داشتم، ولی به جای اینکه روحیه ام را از دست بدهم تصمیم گرفتم که جبران کنم و خودم را به خانواده ثابت کنم. به نظرم نتایج بد مرا مصمم‌تر کرد که به این نتیجه برسم.
صحبت پایانی خود را بفرمایید:
به عنوان صحبت پایانی میخواهم بگویم که شماهم میتوانید، فقط کافی است خودتان بخواهید. این یک شعار نیست بلکه این جمله در سال آخر به من اثبات شد. از مادرم بخاطر همه زحمت‌هایی که برایم کشید تشکر می‌کنم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها