خبرهای داغ:
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سرخه:

غربالگری بینایی سنجی ۶۲۵ کودک سرخه‌ای

سرپرست اداره بهزیستی سرخه گفت: ۶۲۵ کودک شهرستان تحت پوشش طرح غربالگری بینایی قرار خواهند گرفت و سه پایگاه ثابت شهری و روستایی عهده‌دار اجرای این طرح خواهند بود.
کد خبر: ۹۱۸۹۴۵۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، ابوالقاسم رستمی گرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ابراز داشت: طرح غربالگری بینایی در دو پایگاه شهری (مهد کودک ارمغان و مهد کودک شاپرک) و یک پایگاه روستایی (مهد کودک ریحانه) شهرستان اجرا خواهد شد.
وی افزود: طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم از اول آبان ماه امسال و همزمان با سراسر کشور آغاز و به مدت دو ماه در مراکز پیش دبستانی و مهد کودک‌های تحت پوشش آموزش و پرورش و بهزیستی اجرا خواهد شد.
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سرخه با بیان اینکه سه مربی در مهد کودک‌ها در اجرای طرح ملی غربالگری تنبلی چشم (آمبلیوپی) همکاری دارند تصریح کرد: برخی از خانواده‌ها اهمیت پیشگیری از تنبلی چشم و تشخیص‌های داده شده را نمی‌دانند و برای غربال چشم فرزندانشان مراجعه نمی‌کنند و برخی هم با اینکه تنبلی چشم کودکشان تشخیص داده شده و به اطلاعشان رسیده آن را جدی نمی‌گیرند که همین امر سبب می‌شود بعد از چند سال کودک تبدیل به فردی کم بینا یا نابینا شود.
وی با بیان اینکه امسال ۶۲۵ کودک سه تا شش سال با اجرای طرح، معاینه و تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند افزود: تنبلی چشم معمولاً زیر سن ۶ سالگی اتفاق می‌افتد و درمان در این زمان راحت‌تر و کم هزینه‌تر صورت می‌گیرد و در صورتیکه بیماری تنبلی چشم در کودک درمان نشود قطعاً موجب ضعف بینایی در بزرگسالی می‌شود. همچنین برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در سطح شهرستان سرخه با هزینه کم برای کودکان انجام می‌شود لذا از والدین تقاضا می‌شود برای پیشگیری از تنبلی چشم کودک خود حتماً به پایگاه‌های غربالگری مراجعه نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها