خبرهای داغ:
وزیر آموزش و پرورش

خط قرمز ما رعایت استانداردهای دوره پیش دبستانی است

حاجی میرزایی گفت: خط قرمز ما در دوره پیش دبستانی، رعایت استاندارهای لازم است و ما باید جذاب ترین و بانشاط ترین نیروها و بهترین فضاها را برای این دوره آماده کنیم و فاصله های بسیاری را که با وضع مطلوب داریم سامان دهیم.
کد خبر: ۹۱۹۰۸۶۵
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دردومین همایش کودکان ایران اسلامی که صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد بیان کرد: برای اینکه ما به اهمیت موضوع هویت پی ببریم باید درک درستی از اندازه این موضوع در نطام جمهوری اسلامی و ماموریت های آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین داشته باشیم که در ساختن یک جامعه سازنده و مردمانی مومن و توانمند که قادرند مسوولیت های خود را ایفا کنند.

وی گفت: انقلاب اسلامی ما در صدد احیا تمدن اسلامی است و پیشرفت سرزمین برای اقتدار ایران، عزت و سربلندی مردم ایران هدف قرارداده است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: جامعه ای که ارزش های والای دینی در آن احیا شده فرهنگ ظلم ستیزی و استکبار ستیزی و حمایت از مظلومان سرلوحه امور نظام اسلامی است.

حاجی میرزایی عنوان کرد: امروزه اقدامات متنوعی در ایران انجام می شود و عرصه خدمات کشاورزی و صنعت با جدیت در تلاشند اما سنگ بنا و نقطه آغازین و بنیادی این تحولات هم به جهت وحدت نظری، پژوهش علمی و تجربیات بشری به میزان یادگیری یک جامعه بستگی دارد.

وی افزود: برای اینکه اطمینان داشته باشیم اهداف بلند دست یافتنی است باید روی یادگیری جامعه متمرکز شویم. با بهره گیری از ابزارهای سمع و بصر انساها پا به عرصه حیات گذاشتند که این ابزارها مناسبات لازم را ایجاد کرد و ارسال رسل در این مسیر است که این مناسبات به شکل درست اجرا شود.

این مسوول تصریح کرد: پیوند انسان ها با محیط اجتماعی و فرهنگی موجب ساخت نهادها شد. نهادها در قالب چهارچوب های انسانی، توانمندی های فناورانه، تکنولوژیکی توانستند رابطه انسان را بر طبیعت بهبود ببخشند و ارتباط انسان ها بر طبیعت تسلط بر طبیعت را تحقق بخشید.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: نهادها زندگی انسان را پیش بینی پذیر و راحت تر می کنند و در قالب آنها فعالیت های اجتماعی ایجاد می شود. کیفیت جامعه بستگی به کیفیت نهادها و کیفیت این نهادها بر کیفیت یادگیری جامعه تاثر مستقیم دارند.

وزیرآموزش و پرورش اضافه کرد: ارزیابی موفقیت کشورها در ساماندهی مناسبات با طبیعت و اجتماعات بوده و همه تمایزات در دنیا بین کشورهای مختلف در کیفیت و کارآمدی نهادهای آن جامعه تاثیر دارند و تفاوت های جوامع محصوصل یادگیری های جامعه است.

وی یادآور شد: نظام آموزشی نقش اساسی در تنظیم روابط انسانها در طبیعت و هم در بهبود مناسبات اجتماعی انسان ها و کارآمد کردن نهادها دارد.

حاجی میرزایی در ادامه با اشاره به نحوه شکل گیری نهادها و اثربخشی نظام آموزشی بر تاثیر نعادها اظهار کرد: هویت یکی از محصوصلاتی است که در پرتو نهادهای جامعه شکل می گیرد. ذهن ما در،حال تفسیر و اندیشه و ادراک و تمایزات در کیفیت دیدن، شنیدن و ادراک کردن اینگونه است که در پرتو ذهن انسان ها شکل می گیرد.

حاجی میرزایی اضافه کرد: آنچه که انسان را از مرتبه انسانی تنزل می دهد، بیماران شدن و ناکارآمدن شدن و آنچه موضوع انبیا، وحی و معلمان است این است که این ابزارها خ.ب ببینن، بشنوند و ادراک کنند.

وزیرآموزش و پرورش عنوان کرد: شیوه و سبک زندگی ما متاثر از سطح ادراکات ماست و امور مطلوب و نامطلوب ما بستگی به یادگیری ما دارد. هویت یک وجه تمایز و محصول تعاملات ما با جامعه است.

خط قرمز ما، رعایت استانداردهای آموزشی است

وی ادامه داد: موضوع سرزنش و انگ و برچسب که رویه ای در برخی جوامع دارد تاثیر بسیار نامطلوبی بر عصاب و روان دارد. رسالت آموزش و پروش مداخله برای ساماندهی بهتر ادارکات ماست و به دانش آموزان ما کمک کند تا بهتر ببینند، ادراک کنند، بشنوند و تفسیر کنند و این نقطه آغاز همه اتفاقات خوب است که کیفیت یادگیری در فرایند تقویت، ظرفیت یک جامعه را برای تحول و حل مسایل بالا می برد.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: ما با دونقطه آغازین مواجه هستیم که یادگیری سرمنشا تحولات در جامعه است و نقطه آغاز دیگر، دوره پیش دبستانی است که در تکوین شخصیت جوانان ما تاثیر مستقیم دارد وهشتاد و پنج درصد شخصیت کودکان ما در دوره زیر پنج سال شکل می گیرد و خانواده رکن اصلی ساختار هویت کودک است.

حاجی میرزایی بیان کرد: باید خانواده های ما از روز نخستین به شکل گیری هویت کودکان کمک کنند. ما در دوره پیش دبستانی فاصله بسیاری با این آرمان ها داریم و باید به آشفتگی های این دوره پایان داد. این دوره مبتنی بر داستان، نشاط و شادابی برای فرزندان ما است و خط قرمز ما در این دوره رعایت استاندارهای لازم است و ما باید جذاب ترین و بانشاط ترین نیروها و بهترین فضاها را برای این دوره آماده کنیم و فتصله های بسیاری را که با وضع مطلوب داریم سامان دهیم.

 

1010/گ30.ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها