خبرهای داغ:
مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین

84 درصد روستاهای استان دارای امکانات ارتباطی می باشند

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین عنوان کرد:. 84 درصد از روستاهای استان دارای امکانات ارتباطی و 68 درصد از اینترنت بهره مند می باشند.
کد خبر: ۹۱۹۱۲۶۲
|
۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، همایش همیاران استان صبح امروز با حضور دکتر جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین و دهیاران استان در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

اکرم نجفی در این مراسم بیان کرد: استان قزوین یک درصد مساحت کشور و هشت درصد اقتصاد کشور را داراست و بر اساس سرشماری سال 95، جمعیت استانیک میلیون و 300 هزار نفر می باشد که بر همین اساس 26 درصد جمعیت، روستایی هستند.

وی گفت: از هزار و 128 روستای استان، 630 آبادی دارای دهیاری و پنجاه روستا از طریق دهیاران بانو اداره می شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین اظهار کرد: پنجاه درصد روستاهای استان دارای نعمت برق، 85 درصد دارای آب شرب و 85 درصد دارای برق می باشند.

نجفی عنوان کرد: با توجه به جمعیت روستایی استان و کمبود تجهیزات و اماکن درمانی، درخواست افزایش پزشک در روستاها را داریم. 84 درصد از روستاهای استان دارای امکانات ارتباطی و 68 درصد از اینترنت بهره مند می باشند.

وی افزود: تاکنون 188 میلیارد تومان تسهیلات روستایی و تعهد اشتغال بیش از 900 نفر فراهم شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین تصریح کرد: راه اندازی شبکه نطارت عالی، راه اندازی 130 خانه ورزش روستایی، 27 خانه هلال احمر روستایی، بیمه منازل روستایی از جمله اقدامات ما در این حوزه است.

نجفی اضافه کرد: اجرای پروژه های خدماتی در کمترین زمان بسیار مطلوب است و بهداشت محیط، حفاظت از محیط زیست و میراث روستاها با دستان توانمند دهیاران اجرا می شود.

با توجه به ظرفیت هایی مانند دریافت قدر و سهم که توسط بنیاد مسکن دریافت و تفکیک می شود و نفعی برای دهیاران ندارد، خواهش ما بازگشت اختیارات دهیاران است.

با توجه به مطالبات موجود از دهیاران، این قشر باید توجه به درآمدزایی و کاهش وابستگی به منابع دولتی، بیمه حوادث روستایی، زیباسازیروستاه را بسیار مورد توجه داشته و با توجه به حادثه خیز بودن استان، دهیاران، روستاییان را نسبت به بیمه منازل آشنا نمایند.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: بر اساس دستور استاندار قزوین، در قالب بسته های حمایتی از طرح های روستایی حمایت می کنیم و دهیاران بدانند موفقیت های بزرگ تلاش بی وقفه می خواهد و به اندازه تلاشمان می توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها