خبرهای داغ:
اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ در نشستی با حضور مسئولین بسیج دانشجویی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۱۴۰۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ در نشستی با حضور مسئولین بسیج دانشجویی برگزار شد.

این نشست با حضور جانشینان خواهر، مسئولین کانون های گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری، فرهنگ‌سازی، رشد و کادرسازی، رسانه و جریان‌سازی و پژوهش و فناوری و عملیات جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این شهرستان همراه بود.

طی این برنامه اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون با رأی مستقیم حاضرین انتخاب شدند و به مدت 1 سال به عضویت این شورای مهم درآمدند.

بر اساس این گزارش از میان کلّ آرای مأخوذه به ترتیب سجاد رئیسی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدحسن دهقانی جانشین برادر بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور، زهرا رئوف جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد، هادی غضنفری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور و مریم جوکار مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کازرون جایگاه‌های اول تا پنجم را از آن خود کردند.

محسن رحمانی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون با بیان اینکه شورای تبیین مواضع، عالی‌ترین شورای بسیج دانشجویی محسوب می‌شود، گفت: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان متشکل از مسئول بسیج دانشجویی شهرستان به عنوان رئیس شورا، مسئول گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی شهرستان به عنوان دبیر، پنج عضو انتخابی، دو عضو انتصابی با صلاح دید مسئول دفتر و دو نفر علی البدل می باشد.

وی، رصد وضعیت سیاسی، اجتماعی، صنفی، اقتصادی و فرهنگی دانشگاه، استان، کشور، جهان اسلام و جهان را جزو وظایف و مأموریت های این شورا برشمرد و تصریح کرد: هرگونه موضع از قبیل صدور بیانیه و اعلامیه در مورد مسائل مختلف دانشگاه، شهرستان، جامعه و جهان و برگزاری هر نوع تجمع، راهپیمایی یا تحصّن از سوی بسیج دانشجویی، پس از تصمیم این شورا قابل انجام است.

رحمانی در ادامه به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: بسیج دانشجویی از آنجایی که خود را متعلق به نظام و انقلاب دانسته، فعالیت های سیاسی خود را تنها و تنها بر اساس منویات ولایت مطلقه فقیه تنظیم می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون تصریح کرد: بسیج دانشجویی در انتخابات دو رسالت ویژه را دنبال می کند، یکی تلاش در جهت پویایی انتخابات و مشارکت حداکثری و دیگری ارائه شاخص های فرد اصلح و به هیچ عنوان به نفع یا ضرر نامزد خاصی موضع نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: در ایام انتخابات باید مواظب بود جریانات خارج از دانشگاه از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه، سوء استفاده نکنند.

رحمانی خاطرنشان کرد: شورای تبیین مواضع نقش عملیاتی و جنبشی را در طرح اعتلای بسیج دانشجویی ایفا می‌کند.

رضا شفیعی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون نیز در حاشیه این نشست، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت های سیاسی در بسیج دانشجویی به این نتیجه می رسیم که فعالیت سیاسی در بسیج دانشجویی حدّ و مرز ندارد و نباید حزبی شود و در احزاب حلّ و هضم گردد.

وی افزود: بسیج دانشجویی رقیب برای دیگران نیست مگر تشکیلات ضدّ انقلاب و تشکل های دیگر را زیر بال خود می گیرد؛ بسیج دانشجویی از اصول تخطی نکرده و به دور از وابستگی و با شرایط دانشجویی حرکت می کند.

مسئول گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی بیان داشت: بسیج دانشجویی ضمن احترام به همه مسئولین کشور و گروه های سیاسی درون نظام، آن ها را با نقد منصفانه خویش به سوی آرمان های نظام و مطالبات حق طلبانه مردم و دانشجویان راهنمایی می کند.

همچنین محمدامین یوسفی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی و محمدحسین ابوالقاسمی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده پزشکی دانشگاه ازاد کازرون به عنوان اعضای علی‌البدل شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی انتخاب شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها