خبرهای داغ:
مسئول دفتر خواهران بسیج دانشجویی شهرستان سمنان:

راه اندازی پژوهشکده زنان در دفاتر خواهران بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان سمنان

مسئول دفتر خواهران بسیج دانشجویی شهرستان سمنان از راه اندازی پژوهشکده زنان و برگزاری دوره آموزشی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در سطح دانشگاه های شهرستان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۵۹۱۷
|
۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
شهابی فر مسئول دفتر خواهران بسیج دانشجویی شهرستان سمنان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان سمنان به تشریح دو برنامه‌ی در حال اجرا در سطح دانشگاه‌های شهرستان سمنان پرداخت.
خانم شهابی فر گفت: دوره آموزشی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با حضور اعضای شورای واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان سمنان دوشنبه هر هفته در محل حسینیه شهدای گمنام ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان در حال برگزاری است.
وی در رابطه با کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن گفت:کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن حاصل برگزاری ۲۸ جلسه سخنرانی در مسجد امام حسن (ع) مشهد مقدس توسط آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله) در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ می‌باشد که ایشان در این جلسات سعی داشتند تا مبانی اندیشه اسلامی را با رویکرد اجتماعی، منسجم و هماهنگ قرار دادن قرآن کریم تبیین کنند. این کتاب شامل چهار فصل، ایمان، توحید، نبوت و ولایت است که این کتاب در کنار کتاب انسان ۲۵۰ ساله مهم‌ترین آثار برای شناسایی منظومه فکری امام خامنه‌ای (مدظله) است که دانشجویان در این دوره با محوریت این کتاب شرکت میکنند.
شهابی فر در ادامه گفت: خانم دکتر چنارانی بعنوان استاد در این دوره حضور دارند و همچنین در پایان دوره به شرکت کنندگانی که در آزمون پایانی نمره قبولی را کسب کنند گواهی شرکت در دوره اعطا خواهد شد.
مسئول دفتر خواهران بسیج دانشجویی شهرستان سمنان در ادامه گفت: پژوهشکده زنان نیز با کمک خواهران بسیجی در برخی از واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان سمنان راه اندازی گردیده است.
وی گفت:این پژوهشکده در قالب دو سطح مطالعاتی و راهبردی راه اندازی گردیده که در بخش مطالعاتی سه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با موضوع سلسله جلسات مقام معظم رهبری (مدظله) در مسجد امام حسن (ع) در سال ۱۳۵۳، بانوی تراز با موضوع گفتار امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) در مورد زن و کتاب خاطرات سفیر اثر نیلوفر شادمهری و با موضوع چالش‌های بانوی مسلمان در فرانسه و در بخش راهبری با برگزاری کافه‌های دخترانه در خوابگاه‌های دانشجویی شروع به کار کرده است.
خانم شهابی فر در پایان خاطر نشان شد: با مذاکراتی که با انتشارات مختلف انجام شده این کتاب‌ها با تخفیف ویژه در اختیار دانشجویان علاقه‌مند قرار میگیرد. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها