خبرهای داغ:
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان:

در ایران هیچ بخش خصوصی با قوت و قدرت دانشگاه آزاد اسلامی نیست

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: اگر از امکانات هیچ بخش خصوصی در کشور با قوت و قدرت دانشگاه آزاد اسلامی نیست زیرا دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه ای نیرومند یکپارچه متشکل از 400 واحد در سراسر کشور است. متن:
کد خبر: ۹۱۹۶۵۷۶
|
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱

در ایران هیچ بخش خصوصی با قوت و قدرت دانشگاه آزاد اسلامی نیستبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمناندر جلسه‌ای که با حضور اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مسجد النبی (ص) این واحد دانشگاهی برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی را قدرتمندترین مؤسسه خصوصی در کشور دانست.

دکتر عبدالله خالصی دوست با بیان اینکه در بحران‌ها عملکرد مدیران مشخص می‌شود گفت: واضح است که دانشگاه آزاد اسلامی مشکلاتی دارد که البته بعضی از مشکلات درون واحدی، بعضی درون استانی و بعضی دیگر بیرون از استان و در سازمان مرکزی قابل حل است؛ اما به هرحال نباید ناامیدی ایجاد کنیم؛ اگرچه مشکلات هست، اما به حل شدن مشکلات امیدواریم چرا که این را سابقه دانشگاه آزاد اسلامی نشان می‌دهد.
وی گفت: دانشگاه آزاد یک قطب در آموزش عالی کشور و یک برند جهانی است و کسی نمی‌تواند این دانشگاه را از صحنه حذف کند. دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد مردمی بسیار قوی با پشتوانه‌ای قوی یعنی مردم است. مردم ما اعتمادشان را به دانشگاه آزاد اسلامی نشان داده اند. در ایران هیچ بخش خصوصی با قوت و قدرت دانشگاه آزاد اسلامی نیست و نخواهد بود، زیرا دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه‌ای نیرومند متشکل از ۴۰۰ واحد در سراسر کشور است و دولت کاملاً مشخص هست که با توجه به مشکلات خود به اجبار برخی کار‌ها را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد و مردم هم حاضرند در زمینه آموزش از خوراک خود بگذرند، اما به آموزش فرزندانشان و خودشان بپردازند. همچنانکه دیده‌ایم کسانی هستند که با سن بالا به دانشگاه می‌آیند و درس می‌خوانند و هستند کسانی که خرج عادی زندگی را ندارند، ولی برای آموزش کم نمی‌گذارند و این از نقاط قوت ماست. نکته بعدی در بحث قوت دانشگاه آزاد اسلامی نیروی انسانی زیاد و مجرب آن است که من به این امید دارم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در خصوص تبعیت از قوانین دانشگاه گفت: ما باید قانون را فصل الخطاب قراردهیم؛ در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ فردی نمی‌تواند نظرش را به دیگران تحمیل کند بلکه ملاک قانون و تصمیم جمعی است. اما هیأت امنا حافظ منافع دانشگاه است تصمیمی که میگیرد بر همین اساس است.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: مسؤولان کشور باید از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک سرمایه ملی حمایت کنند، ولی به هرحال جا‌هایی که تضاد منافع وجود دارد ممکن است مقاومت‌هایی شکل بگیرد. تعداد دانشجو کم شده، ولی ما برای آن راهکار پیدا می‌کنیم، همچنین هزینه‌ها و حقوق و دستمزد بالا رفته است؛ ولی مهم‌تر از این ایمان، اراده و همکاری شما عزیزان است که این عزم و اراده وجود دارد که امیدواریم بهترین اتفاق در آینده بیفتد. البته اینکه شما از ما یک توقعی دارید ما با جان و دل قبول می‌کنیم، ولی باید توجه داشته باشید که توقعات و انتظارات دو جانبه است و ما هم از شما توقع داریم که در پیشرفت و آبادانی دانشگاه به ما کمک کنید؛ اکنون باید راهکار‌های جدید در آمد غیر شهریه‌ای را پیدا کنیم؛ البته همه ما می‌دانیم مشکلاتی هم برای ایجاد و پیاده سازی طرح‌ها در این راه وجود دارد.
دکتر عبدالله خالصی دوست در خصوص طرح تعاون هم گفت: طرح تعاون از سیاست‌های برتر دانشگاه است که در این طرح تمام واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک مجموعه دیده شده است و منافع کل مجموعه مد نظر قرار می‌گیرد؛ اگر همه کارکنان، اساتید و مسوؤلین در اجرای این طرح حساب شده همت داشته باشند در آینده پیشرفت خوبی خواهیم داشت.
وی با ضروری دانستن به کارگیری طرح تعاون ابراز کرد: طرح تعاون فقط منحصر به اعضای هیات علمی نمی‌شود؛ این طرح هم برای اعضای هیأت علمی و هم برای کارمندان و هم برای امکانات و تجهیزات تعریف شده است. اگر یک وسیله و دستگاه در یک واحد استان مازاد باشد و همان وسیله در واحدی دیگر مورد نیاز باشد؛ باید طبق این طرح جابجایی صورت گیرد، چون همه واحد‌های یک استان در قالب یک مجموعه هستند و حتی کل واحد‌های کشور باید به پیشرفت و توسعه این مجموعه بزرگ علمی کمک کنند.
خالصی دوست در مورد دورنمای دانشگاه اینگونه گفت: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی بر این است که تا سال ۱۴۰۴ دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها در کشور شود. همچنین از نظر سطح پژوهشی و علمی و صنعتی باید دانشگاه‌های دولتی را پشت سر بگذارد و این اتفاق به حول و قوه الهی خواهد افتاد، چون درآمد ما به نفت و بودجه کشور وابستگی کمتری دارد و به توان خود ما وابسته است. همچنین حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل ۳ و نسل ۴ و کاهش تکیه بر درآمد شهریه راه برون رفت از شرایط فعلی است.
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان خطاب به اساتید و کارکنان حاضر در جلسه تاکید کرد: یک دست صدا ندارد و هیأت رئیسه دانشگاه به تنهایی نمی‌توانند بار مشکلات را به دوش بکشند بلکه با وجود این انبوه امکانات و تجهیزات اگر همه شما تلاش کنید و از امکانات دانشگاه و پتانسیل‌ها برای پیشبرد اهداف دانشگاه استفاده کنید می‌توان شاهد رشد و شکوفایی واحد‌هایی بود که اکنون با مشکل کمبود دانشجو دست و پنجه نرم می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها